השוק

רק 4,000 עסקאות נדל"ן בחודש; צלילה של 60% במכירות בת"א

נתוני משרד האוצר מלמדים על עומקו של המשבר בשוק הנדל"ן; בחודש אפריל, למרות חג הפסח היו רק 4,000 עסקאות נדל"ן בישראל כשבתל אביב ירד היקף העסקאות ב-60%
ניצן כהן | 
דירות (צילום פלאש 90/ נתי שוחט, shutterstock)
נתונים שמפרסם היום משרד האוצר מלמדים על עומקו של המשבר בשוק הנדל"ן. אגף הכלכלנית הראשית באוצר (שכבר סיימה את תפקידה) מפרסם היום כי בחודש אפריל נרשמו רק 4,000 עסקאות נדל"ן בישראל וזו נקודת שפל שלא נרשמה בישראל מאז הסגרים הגדולים של 2020, שיאו של משבר הקורונה.
מנתוני האוצר עולה אם כן, כי בחודש אפריל נרשמה אחת הרמות הנמוכות ביותר במספר העסקאות מאז תחילת שנות האלפיים לפחות, כאשר אלו הסתכמו ב-4,001. במהלך עשרים השנים האחרונות רק בחודש אחד, אפריל ,2020 אשר עמד בצל הסגר הראשון עם פרוץ מגפת הקורונה, נרשמה רמה נמוכה יותר של עסקאות אז הן הסתכמו ב-2,126. בהשוואה לאפריל 2022 נרשמה ירידה חדה של 55% במספר העסקאות (כאשר גם באפריל אשתקד חל חג הפסח.) כך, בארבעת החודשים הראשונים של השנה הלכו והעמיקו שיעורי הירידה במספר העסקאות (כל חודש לעומת המקביל לו אשתקד).
בניכוי העסקאות בסבסוד ממשלתי (כולן עדיין במסגרת "מחיר למשתכן)" עמד מספר העסקאות בשוק החופשי על ,3,562 ירידה של 56% בהשוואה לאפריל אשתקד. בהשוואה לחודש הקודם נרשמה ירידה של 41% במספר העסקאות, אשר בחלקה מוסברת במיעוט ימי העבודה על רקע חג הפסח (עם זאת, יש לציין כי זהו שיעור ירידה גבוה יותר מאלו שנרשמו בחודשי אפריל בשנים קודמות, בהשוואה לחודשי מרץ).
עוד עולה מהנתונים כי בפילוח גיאוגרפי נמצא כי הירידה החדה במספר עסקאות יד שניה בהשוואה לאפריל אשתקד הקיפה את כל האזורים, כאשר אלו נעים בין ירידה של 47% באזור נצרת לירידה של 63% באזורי המרכז וחדרה. אזור ת"א, שרשם ירידה של 59% במספר עסקאות יד שניה, בולט ברמה נמוכה במיוחד של עסקאות בהשוואה היסטורית, כאשר אלו הסתכמו ב-169 עסקאות יד שניה. רמה זו גבוהה ב-17% בלבד מרמת השפל ההיסטורי שנרשמה בחודש אפריל .
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה