השוק

עסקת ענק בעולם הביטחוני: Ytcom רוכשת את חב"א סוכנויות

קבוצת Ytcom משלימה רכישה של 67% מחברת חב"א סוכנויות - שנחשבת למובילה בכל הקשור לייצוג חברות בינלאומיות מובילות בתחום של אספקת ציוד וטכנולוגיה לגופי ביטחון
מערכת ice | 
ניר שאול (צילום יחצ)
קבוצת Ytcom, בבעלות איש העסקים ניר שאול, ממשיכה במסע הרכישות והמיזוגים, והשלימה השבוע רכישה של 67% מחברת חב"א סוכנויות מידיו של המייסד חיים בן ארי, שהקים את החברה בשנת 1987.
חברת חב"א נחשבת למובילה בכל הקשור לייצוג חברות בינלאומיות מובילות בתחום של אספקת ציוד וטכנולוגיה לגופי ביטחון, בהם משטרת ישראל, צה"ל ושב"ס. בין העסקאות המובילות שבצעה החברה היו עסקה לאספקת כל צי הרובוטים הכבדים ליחידות החבלה במשטרת ישראל, אספקת צי הרובוטים הכבדים לצה"ל, הקמת מתקני שיקוף מכולות בנמל אשדוד ובנמל חיפה, וכן פיתוח מערכת "מגדלור", המשמשת לזיהוי דיגיטלי חכם של מכולות ומטענים חשודים.

הרכישה הנוכחית של Ytcom באה אחרי שורה של רכישות בתחום הביטחון, בהן רכישת חברת עדי תקשורת, אירומיד תקשורת המספקת פתרונות קשר אלחוטי לגורמי ביטחון, וחברת 911EE  המתמחה בפתרונות אבזור לרכבי ביטחון. עוד מחזיקה הקבוצה בחברת Nirtal combat equipment, שייסד שאול, המספקת ציוד טקטי למשטרות וצבאות מזה 25 שנים. קבוצת Ytcom היא זכיינית החשב הכללי באוצר למערכות הקשר POC, שהחליפו את מערכות המירס לכלל משרדי הממשלה והמגיבים הראשונים. רשות החירום הלאומית אף הכריזה בינואר האחרון על המערכת כמערכת הקשר לחירום ולשגרה של משרדי הממשלה.
סך העסקאות שביצעה Ytcom בתקופה האחרונה נאמד בעשרות רבות של מיליוני שקלים, והיא בונה את האסטרטגיה העסקית שלה תחת הכותרת של פתרונות עבור "מגיבים ראשונים". הקבוצה נערכת כעת לקראת יציאתם של מכרזים עתירי תקציב על ידי מערכת הביטחון, כשבין השאר מדובר  על החלפת מערכות הקשר של משטרת ישראל במערכות מתקדמות, לאור התחייבות מדינת ישראל בפני האיחוד האירופי לפינוי תחום התדרים שבו מופעלת המערכת הנוכחית. עוד צופה החברה כי הקמת ה"משמר הלאומי" תחת המשרד לביטחון לאומי תלווה בהקמת מערכות ואמצעים חדישים ובהכרח תגובה למכרזי ענק, הנאמדים במאות מיליוני שקלים.
מיצוב החברה כמובילה בפתרונות עבור "המגיבים הראשונים" תאפשר לה להמשיך ולהתמודד על מכרזים מובילים ועסקאות גדולות בארץ ובחו"ל בהיקפי תקציב גדולים, ולעמוד בקו אחד מול חברות מסורתיות, בהן "מוטורולה" ו"אלביט", שלאחרונה נראה כי מאבדות אחיזה ועניין בשוק זה. המטרה היא להביא את Ytcom למכירות של מאות מיליוני שקלים בשנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה