השוק

בעקבות פתיחת החקירה: מניות החברה של קארל אייקן קורסות

מניות Icahn Enterprises ירדו ב-20% לאחר שחשפה כי תובעים פדרליים בניו יורק יצרו קשר עם החברה בחיפוש אחר מידע על עסקיה, הערכות שווי ובדיקת נאותות
מערכת ice | 
וול סטריט (צילום pixabay)
מניות Icahn Enterprises ירדו ב-20% לאחר שחשפה כי תובעים פדרליים בניו יורק יצרו קשר עם החברה בחיפוש אחר מידע על עסקיה, הערכות שווי ובדיקת נאותות.
החברה של קארל אייקן חשפה בהגשה רגולטורית ביום רביעי שקיבלה את הבקשה מהתובעים ב-3 במאי, יום לאחר שהמוכר בחסר הינדנבורג ריסרץ' פרסם דו"ח שלפיו היא מאמינה ש-Icahn Enterprises מוערכת יתר על המידה והחזיקה בחלק מנכסיה בשווי מנופח.

"המשרד של פרקליטות ארה"ב לא העלה שום טענות או טענות נגדנו או נגד מר איקאן ביחס לחקירה שלעיל", כתבה החברה.
הדו"ח של הינדנבורג על Icahn Enterprises מעמיד את אייקן, אחד המשקיעים האקטיביסטים הידועים והאגרסיביים בעולם, נגד נתן אנדרסון, מוכר בחסר שפרסם דוחות חריפים על חברות כמו הקונגלומרט ההודי Adani Group וג'ק דורסי'ס בלוק מאז שהגיע הסצנה לפני כמה שנים.
Icahn Enterprises גם פרסמה את ההפרכה שלה לדו"ח הינדנבורג, אותו כינה בעבר "משרת את עצמו", ביום רביעי.
"מחקר הינדנבורג, שנוסד על ידי נתן אנדרסון, ייקרא יותר נכון מחקר בליצקריג בהתחשב בטקטיקות שלו של השמדת רכוש במזיד ופגיעה באזרחים חפים מפשע", כתב איקאן בהצהרה. "אבל, בניגוד לרבים מקורבנותיה, לא נעמוד בחיבוק ידיים. אנחנו מתכוונים לנקוט בכל הצעדים המתאימים כדי להגן על בעלי היחידות שלנו ולהילחם בחזרה".
מרכזי בדו"ח של הינדנבורג הייתה הלוואת מרווח שלקח איקאן עם מורגן סטנלי, שבה הוא התחייב ל-184 מיליון מניות של איקאן אנטרפרייז, המייצגות יותר מ-60% מאחזקותיו באותה תקופה. גילוי זה גרם לירידה חדה במניות Icahn Enterprises, הנסחרות בפרמיה גדולה לשווי הנכסים הנקי הנקוב של הקבוצה.
בהצהרת ההפרכה אמר הפעיל כי "הוא והשותפים שלו" עומדים בדרישות מלאות של כל ההלוואות האישיות.
Icahn הודה שהוא הפסיד כסף בשמירה על גידור שוק במהלך העשור האחרון פלוס, מה שפגע בשווי הנכסים הנקי למניה של Icahn Enterprises. אבל הוא אמר שהחברה נקטה לאחרונה בצעדים לצמצום עמדת השורט שלה והיא מתמקדת באקטיביזם.
ההפרכה גם ערערה את הניתוח של הינדנבורג לפיו הנכסים בבעלותה הישירה של חברת האחזקות המשתרעים על זיקוק, נדל"ן וחלקי רכב הוערכו יתר על המידה. איקאן אמרה שהיא מכרה מיליארדי דולרים בנכסים הרבה מעל הערכים שבהם הם הוחזקו במאזנה שלה במשך יותר מעשור.
פושט התאגידים ידוע בגיוס בעלי מניות מהשורה הראשונה בקמפיינים נגד בכירים בתאגידים, והוא השתמש בטקטיקה דומה בתגובה להינדנבורג. רוב המשקיעים החיצוניים בחברה היו בעלי מניות קמעונאיים שניתנה להם ההזדמנות להשקיע לצד "מר איקאן האייקוני", לדבריו, אך חסכונותיהם נהרסים כעת על ידי מוכר בחסר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה