השוק

בנק ישראל נגד הקואליציה: לא לאפשר תשלום ריבית בארנקים דיגיטליים

באופן חריג מאוד יוצא היום בנק ישראל נגד סעיף מרכזי בחוק ההסדרים, שקובע שיש לאפשר לארנקים דיגיטליים לשלם ריבית על פיקדונות; "מדובר בסטייה מהנורמה"
ניצן כהן |  6
נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון (צילום Magma Images, פלאש 90/ אבשלום ששוני)
באופן חריג ביותר יוצא היום בנק ישראל נגד סעיף מרכזי בחוק ההסדרים שקובע כי יש לאפשר לארנקים דיגיטליים לשלם ריבית על פיקדונות.
עמדת בנק ישראל שגובשה על ידי הדרג המקצועי והוצגה על ידי המשנה לנגיד, אנדרו אביר, קובעת כי מהלך כזה יש בו כדי לסכן אך כספי החוסכים והיא סטייה מהנורמה המקובלת בעולם.
בנק ישראל התנגד להחלטה של הועדה למיזמים ציבוריים שמאפשרת לארנקים דיגיטליים לקבל פיקדונות ולשלם עליהם ריבית ללא עבודת מטה מסודרת.
עכשיו נסביר במה דברים אמורים. חוק ההסדרים אמור לאפשר לארנקים דיגיטליים לקבל כסף ממשתמשים כפיקדון ולשלם עליו ריבית כדי להתחרות בבנקים. עד כאן הכל טוב. רק מה הבעיה. ללא עבודת מטה מסודרת הרי שאנחנו עלולים להיקלע למצב בו הפיקדונות לא יטופלו בדרך נאותה ובנקודה מסויימת הארנקים הדיגיטליים לא יוכלו לשלם את הריבית שלא לדבר על להחזיר את הכסף.
הדבר עלול לגרום לסוג של משחק פירמידה כך שאם לארנק הדיגיטלי אין הון עצמי מספיק או שלא כילכל את צעדיו נכון הרי שעלול להיווצר מצב בו תשולם הריבית מכספו של אדם אםר וזה רע מאוד.
בנק ישראל עושה את הדבר המתבקש ולא רק מתנגד לתהליך הזה אלא אף נותן לו פומבי כדי להזהיר את הציבור מהמהלך המסוכן הזה. וזה החריג אבל המתבקש.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    עוד הוכחה שלנגיד לא ממש איכפת מכלכלת ישראל
    אביב 05/2023/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עוד הוכחה שלנגיד יותר חשוב שהכסף יהיה בבנקים ולא באפליקציות שנותנות ריבית על הפלוס שיותר גבוב מהבנק
    סגור
  • 3.
    בניגוד לנורמה?
    איתי1 05/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תבינו אין בנק בעולם שלא נותן ריבית זכות, אין בנק בעולם שגובה עמלות וגם אין אפשרות להכנס למינוס.
    סגור
  • 2.
    בנק ישראל מגן על מבצר הבנקים על חשבון הציבור
    הסינדיקט 05/2023/08
    הגב לתגובה זו
    5 0
    בנק ישראל הוא ראש סינדיקט הבנקים והבנקאים, ענף הבנקאות בישראל הוא מבצר מוגן תחרות, העושק ללא רחם את הציבור. בנק ישראל דואג ליציבות הבנקים והבנקאים על ידי חסימת כל אפשרות של תחרות בענף הבנקשאות. מקפצה לפקידי בנק ישראל לקבלת תפקידים בכירים בבנקים המסחריים.
    סגור
  • באמת ????
    רוני 05/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 1
    זה מצויין לקבל ריבית מפקדונות , זה פחות מצויין לאבד את הקרן כי מישהו עשה עליך סיבוב ונעלם עם הכסף , לי ברור איפה לא אשקיע את כספי ואתה מוזמן להתעלם מאזהרות בנק ישראל ולבדוק את טוב ליבם של גורמים עלומים
    סגור
  • 1.
    אף אחד לא סופר את הנגיד
    תם 05/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הממשלה פועלת הפוך מכל המלצות הכלכלנים המומחים ופשוט תגרום לאזרחי ישראל להכנס לתקופת עוני איומה שעלולה להמשך אל עבר 2030!!!! חייבים לעצור את התהליכים הנוראיים שהממשלה מבצעת! יש להעלות ריבית ב1% שלם!! ללא חשש ולקוות לטוב בטווח הקרוב אחרת אבדנו
    סגור
  • קפיצת הריבית על המשכנתאות
    אחד שיודע 05/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לווי המשכנתאות סופרים מאד את הנגיד שהקפיץ להם את החזרי המשכנתאות בעשרות אחוזים לאחר ייקור הריבית פריים
    סגור