השוק

אלקטרה תעניק למנכ"ל אופציות במיליוני שקלים למרות התנגדות בעלי המניות

דירקטוריון אלקטרה עושה פעם נוספת אובר רולינג לאסיפה הכללית ומחליט לאשר את הענקת האופציות למנכ"ל איתמר דויטשר; בסך הכול אישר הדירקטוריון להעניק לדויטשר אופציות בשווי של 6 מיליון שקל
ניצן כהן | 
איתמר דויטשר, מנכ"ל קבוצת אלקטרה (צילום טל גבעוני)
למרות התנגדות בעלי המניות באלקטרה, עשה הדירקטוריון אובר רולינג להחלטה ואישר לחברה להעניק למנכ"ל, איתמר דויטשר אופציות בשווי כספי כולל של 6 מיליון שקל. בסך הכול יקבל דויטשר 75 אלף אופציות שבדילול מלא יהוו 1.88% מהחברה. 
נסביר רגע מה קורה כאן. באופן עקרוני אישור הענקת אופציות למנכ"ל החברה צריך לקבל את הסכמת בעלי המניות בחברה שכן החברה שייכת להם, אבל אם בעלי המניות מתנגדים ויש לכך שלל סיבות הרי שהדירקטוריון יכול, בהליך מורכב, להחליט שטובת החברה מחייבת את התגמול למנכ"ל ולעשות אובר רולינג להחלטה. כלומר, למרות התנגדות בעלי המניות, הדירקטוריון יכול לאכוף את ההחלטה.
הנושא של האובר רולינג על החלטות מהסוג של תגמול מנהלים על האסיפה הכללית, הן משמעותיות מאחר ולא תמיד בעלי המניות בחברה מבינים עד הסוף את החשיבות בהעסקה של מנכ"ל ספציפי בעוד דירקטוריון החברה מכיר לעומק את מבנה העסקים שלה ואת תרומתו של המנכ"ל לחברה ומכאן נולד הליך האובר רוליניג.
אלקטרה היא חברה בת של אלקו שנמצאת בשליטת משפחת זלקינד. החברה עוסקת בשורה ארוכה של פעילויות בתחום הייזום של מבנים ותשתיות בישראל ובחו"ל (17 מדינות), ומכאן יש מורכבות לא קטנה בניהול החברה. איתמר דויטשר הוא מנהל וותיק של החברה ומכאן הביטחון של הדירקטוריון ביכולת שלו להמשיך לעמוד ביעדים האסטרטגים שהוצבו לו.
החברה נמצאת בשליטת משפחת זלקניד ששולטת בה באמצעות אלקוט. אלקטו מחזיקה בכמעט 48% מהחברה ופוליסות הביטוח של מגדל מחזיקות ב-10.5% ממנה. מנורה מבטוחים רכשה את מניות החברה כך שהפכה היום (שלישי) לבעלת עניין בה.
את הרבעון הרביעי של 2022 סיימה אלקטרה עם הכנסות של כמעט 3 מיליארד שקל, רווח תפעולי של כמעט 100 מיליון שקל ורווח נקי של כ-56 מיליון שקל, לעומת הכנסות של 2.5 מיליארד שקל ברבעון הרביעי של 2021, רווח תפעולי של 88 מיליון שקל ורווח נקי של 45 מיליון שקל.
היקף המאזן של אלקטרה עומד על 10.5 מיליארד שקל וההון העצמי שלה מסתכם ב-1.5 מיליארד שקל. מתחילת השנה איבדה מניית החברה כ-19% והיא נסחרת לפי שווי של 5.7 מיליארד שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה