השוק

שבא מסכמת את 2022 עם עלייה בהכנסות, אך ירידה בגזרה הזו

חברת שבא רושמת שנה מוצלחת עם גידול בהכנסות גם בכלל השנה וגם ברבעון האחרון של 2022. עם זאת, אחרי הפרידה ממס"ב, הרווח התפעולי של החברה יורד
מערכת ice | 
דוחות אשראי (צילום pixabay, pexels)
חברת שבא, הפועלת בתחום האשראי בארץ, מפרסמת היום את דוחות הרבעון הרביעי שלה לשנת 2022 ואת כלל סיכום השנה החולפת. לפי נתוניה, החברה סיכמה את השנה עם הכנסות בסך 117 מיליון שקלים - צמיחה של 6% ביחס לשנת 2021.
באשר לרבעון הרביעי של השנה, החברה צמחה גם כן עם גידול של 5% והכנסות בסך 30 מיליון שקלים. לדברי החברה הגידול בהכנסות נובע מעלייה בהיקף הפעילות השוטפת של החברה, וכניסתן של פעילויות חדשות ורווחיות לתחומה. לצד זאת, החברה רשמה גידול של 11.6% בכמות התנועות של כרטיסי האשראי במשק והיקף התנועות הנרשם עמד כ-2 מיליארד שקל.
כמו כן, בשנה החולפת שבא נפרדה ממס"ב וכתוצאה מכך ההשפעה על החברה מבחינה כלכלית עמדה על 5.6 מיליון שקלים. להערכת החברה כלל ההוצאות השוטפות בגין הטיפול בפרידה הזו יעמדו על כ-10 עד 12 מיליון שקל עד סוף שנת 2023.
הרווח התפעולי של החברה בשנת 2022 עמד על 45.8 מיליון שקלים, בעוד שבשנת 2021 היה זה 50.3 מיליון שקל. להערכת החברה גם כאן מדובר בהשלכות של הפרידה ממס"ב, לצד מספר אלמנטים נוספים, דוגמת הגברת כוח האדם בחברה.
לעומת זאת, הרווח הנקי של בעלי המניות עמד על 24.1 מיליון שקל, וברבעון הרביעי 7.9 מיליון שקל. לאור הנתונים דירקטוריון החברה אישר חלוקת דיבידנד בגובה 22 מיליון שקל. תזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת עלה ב-4 מיליון שקלים ל-47.1 מיליון שקל. לבסוף, ההון העצמי המיוחס לבעלי המניות הסתכם ב-212 מיליון שקל, עלייה של 5 מיליון שקל משנת 2021.
מנכ״ל שבא, איתן לב-טוב, מסר: "שנת 2022 הסתיימה עם הכנסות שיא הנובעות מהמשך הצמיחה בפעילות החברה ובשוק התשלומים בישראל. שבא, לצד הפעילות השוטפת שלה, החלה בהטמעת תוכנית אסטרטגית המעלה את החברה לדרך חדשה הכוללת מנועי צמיחה משמעותיים. שבא תספק ללקוחותיה סל פתרונות המבוססים על טכנולוגיות ודאטה בעולם התשלומים המתקדמים. במהלך שנת 2022 השקענו משאבים רבים בהון האנושי ובמערכות הטכנולוגיות שאנו מפתחים ומנהלים. שני הגורמים הללו מאפשרים לנו להרחיב את הפעילות ולגוון אותה.  לחברה כיום הנהלה מקצועית ומנוסה המאפשרת פיתוח יכולות חדשות ומתקדמות וסל של מוצרים ופתרונות לכלל שוק התשלומים בישראל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה