השוק
תנובה נחשפת: החמאה חזרה למדפים - המחיר עלה ללא סיבה
חברת תנובה חזרה לייבא חמאה אירופית תחת המותג "השף הלבן". למרות שמחירה לקמעונאים זהה למחיר חמאת תנובה תוצרת הארץ, חלק מרשתות השיווק מוכרות את החמאה המיובאת של תנובה במחיר גבוה יותר וגורפות יותר רווח על חשבון הצרכן ללא כל סיבה מוצדקת
אחרי שהמחירים של החמאה עלו בצורה דרסטית, הם החלו לרדת לאחרונה לפחות באירופה, ובעקבות כך חברת תנובה חזרה לייבא חמאה אירופית תחת המותג "השף הלבן". למרות שמחירה לקמעונאים זהה למחיר חמאת תנובה תוצרת הארץ, חלק מרשתות השיווק מוכרות את החמאה המיובאת של תנובה במחיר גבוה יותר וגורפות יותר רווח על חשבון הצרכן ללא כל סיבה מוצדקת, כך פורסם הבוקר (ראשון) ב-YNET.
כזכור, לפני שלוש שנים הוצאה החמאה מפיקוח מחירים ממשלתי, ונפתח היבוא החופשי של חמאה לישראל. הכוונה אז הייתה להגדיל את התחרות ובכך לגרום לירידת מחירים. בפועל,החמאה המיובאת לא הוזילה את מחירי החמאה בישראל. נהפוך הוא, היא נמכרת במחיר של עד 14 שקל ל-200 גרם, עלייה של עשרות אחוזים לעומת מחירה כשהייתה תחת פיקוח המחירים.
עוד ב-
על פי נתוני משרד החקלאות, בסוף 2022 מחיר ממוצע לקילוגרם חמאה מיובאת היה יקר ב-25 שקל, מאשר חמאה שיוצרה בישראל שמחירה עלה ב-7.5% בלבד. החמאה המיובאת של תנובה נמכרת במחיר מומלץ לצרכן של כ-10 עד 11 שקל לחפיסה בת 250 גרם, אך בחלק מרשתות השיווק מוכרים אותה בעשרות אחוזים יותר, מחירים שמגיעים ל-14.90 בשופרסל למשל.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה