השוק

אפל נכנסת בכל הכוח לעולם הקולנוע

ענקית הטכנולוגיה, שמתכננת להשקיע מיליארד דולר ליצירת סרטים, מגיע אחרי תוכניות דומות של המתחרה אמזון, שעל פי דיווחים תקצה מיליארד דולר להפקת 15-12 סרטים בשנה
מערכת ice | 
קולנוע (צילום unsplash)
ענקית הטכנולוגיה אפל מתכננת להקצות מיליארד דולר בשנה כדי להפיק סרטים שיוצגו בבתי הקולנוע, כך דווח היום (חמישי) בבלומברג.
על פי הדיווח, אפל כבר פנתה לאולפני קולנוע בנוגע לשותפות בסרטים שייצאו לאקרנים בשנה הקרובה ובעתיד, כאשר החברה מעוניינת להקרין סרטים באלפי אולמות קולנוע למשך חודש אחד לפחות, ולנצל את האסטרטגיה של צפייה ישירה בתכנים אקסקלוסיביים והקרנות מוגבלות.
בנוסף דווח כי בין הסרטים הפוטנציאליים להקרנה: "רוצחי ירח הפרחים" של מרטין סקורסזה, "ארגייל" של מתיו ווהן ו"נפוליאון" של רידלי סקוט.
הדיווח של בלומברג מגיע אחרי דיווחים על צעד דומה של המתחרה של אמזון, שמתכננת להשקיע מיליארד דולר להפקת 15-12 סרטים בשנה. 
תעשיית בתי הקולנוע עדיין מנסים להתאושש מתקופת הקורונה ולא רואה את מכירות הכרטיסים חוזרים לרמות שהיו טרום המגפה. למרות סדרה של סרטים שוברי קופות, כמו "אווטאר דרך המים" ו-"קריד III", הכניסו הקופות המקומיות בשנה שעברה סכום של כ-7.5 מיליארד דולר - עלייה של כ-70% ביחס שלנה קודמת, אך עדיין 30% פחות מהסכום שלפני המגיפה. בצפון אמריקה סך המכירות הגיע ל-11 מיליארד דולר.
אך כניסתם של אמזון ואפל יכול להוות הזדמנות פז לכל התחום לא רק להשתקם, אלא לצמוח. 
"יוניברסל של קומקאסט הוציאה כמיליארד דולר בשנה בשנים 2018-19 על הפקת סרטים, והכניסה כ-1.6 מיליארד דולר בקופות המקומיות. זה מצביע על כך שאפל ואמזון יכולות כל אחת להכניס כ-1.5 מיליארד דולר במכירות כרטיסים, ולהעלות את הכנסות הקופות בלמעלה מ-20% לסך מוערך של 8.3-8.5 מיליארד דולר ב-2023", כתבה גיתה רנגנתן, אנליסטית התקשורת של בלומברג בתגובה לידיעה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה