השוק

אסם ויוניליוור קורעות לכם את הכיס: עליות המחירים הקיצוניות נחשפות

פרופ' איתי אטר מאוניברסיטת תל אביב, שחקר את יוקר המחייה וחוק המזון, חשף כי בחודש האחרון עלו מחיר אסם ב-12-14 אחוז ומחירי מוצרי יוניליוור ב-7-8 אחוז וזו רק ההתחלה
מערכת ice |  1
אסם (צילום יחצ, פלאש 90)
ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ דוד ביטן, המשיכה הבוקר (שלישי) את הדיונים בנושא יוקר המחיה בישראל והמגמה המתמשכת של עליית מחירי מוצרי המזון, כאשר הדיון התמקד בהגברת התחרות בין רשתות השיווק, במהלכו הציגו נציגי הרשתות את הקשיים איתם הם מתמודדים וגורמים לעליית מחירים. 
כחלק מהדיונים, פרופ' איתי אטר מאוניברסיטת תל אביב, שחקר את יוקר המחייה וחוק המזון, חשף כי בחודש האחרון עלו מחירי אסם ב-12-14 אחוז ומחירי מוצרי יוניליוור ב-7-8 אחוז וזו רק ההתחלה. 
לדבריו של אטר, "אם בשנה שעברה הייתה יכולת לעצור את זה, עכשיו נפרץ סכר ואחת הסיבות לכך היא שתשומת הלב הציבורית והתקשורתית הלכה למקום אחר וכולם יודעים לאן. זה מה שאפשר במידה רבה ליצרנים ולרשתות להעלות מחירים". בתגובה לכך אמר יוחננוף כי הוא מהמר שהמחירים לא ימשיכו לעלות.
עוד הוסיף איתן יוחננוף כי התחרות אכן עושה את העבודה וצריך להאיץ אותה. לדבריו, ענף המזון הוא הכי תקין במשק מבחינת תחרות ואם המדינה תוריד מחר 5% במע"מ התחרות תעשה את שלה והצרכן ירגיש.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בקיצור תהנו (ל"ת)
    איזה כיף 02/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור