השוק

ג'יי.פי מורגן מתריע: המהפכה המשפטית מגבירה את סיכוני ההשקעה בישראל

בנק ההשקעות הגדול בארה"ב מזהיר בדו"ח רשמי את לקוחותיו: "המהפכה המשפטית שמתכננת ממשלת נתניהו עלולה להוביל להורדת דירוג האשראי לישראל". בכך מתקן ג'יי פי מורגן פרסום מלפני כמה ימים ומבהיר שזו עמדתו הרשמית
מערכת ice |  1
ג'יי.פי. מורגן (צילום shutterstock)
מכה נוספת לרפורמה המשפטית שמתכננת ממשלת נתניהו: בנק ההשקעות האמריקני ג'יי.פי מורגן פרסם הלילה (חמישי) ללקוחותיו כי ישראל נמצאת בסיכון להורדת דירוג אשראי בעקבות המהפכה המשפטית, כמו גם המתיחות הביטחונית.
הבנק פרסם סקירה רשמית לשוק הישראלי של מחלקת המחקר וכתב כי: "השווקים בישראל נכנסו לטלטלה בגלל סיכון ייחודי שנובע ממתיחות גיאו-פוליטית מתגברת שהתווספו לחששות המשקעים מתוכניות הממשלה לבצע רפורמות משפטיות".

"לרפורמה המשפטית יכולות להיות השפעות לטווח בינוני על ההשקעות והצמיחה, באופן שקשה לכמת אותו", נכתב בדו"ח, "הרפורמה מעוררת חשש ביחס לעוצמת המוסדות ולאקלים ההשקעות במדינה. כל הידרדרות בחוזק המוסדות יכול להשפיע על ההשקעות במדינה... יחד עם זאת, הדו"ח מציין, "קשה להעריך את עוצמתה והתזמון שלה. ישנו סיכון גם לירידת דירוג האשראי של החוב של מדינת ישראל אבל מצפים שהשפעה כזו תהיה מוגבלת".
עוד נכתב בהודעה: "סעיפי הרפורמה מתפרשים כניסיון להחליש את האיזונים והבלמים של המערכת, כמו גם המחלוקת בתוך המדינה. המתחים הללו צפויים להתעצם ככל שתתקדם התוכנית, שלפי הדיווחים, צפויה לעבור עד סוף חודש מרץ. למרות הניסיונות להתנגד לרפורמה, ראש הממשלה נתניהו הראה סימנים קלושים לכך שייסוג מהרפורמות המוצעות".
הודעת ג'יי.פי מורגן גם מזכירה את הרפורמה המשפטית שנעשתה בפולין החל משנת 2015, שהיא ככל הנראה הקרובה ביותר לתוכניות של ממשלת ישראל. הצעדים הובילו להורדת הדירוג של פולין מאז ינואר 2016 מ-A מינוס ל-BBB פלוס.
 
ההודעה נשלחה למשקיעים ולקוחות ברחבי העולם עם הבהרה שזו העמדה הרשמית של הבנק. זה מגיע ימים ספורים לאחר ששני בנקי ההשקעות האמריקנים, ג'יי פי מורגן וגולדמן זקס, דווקא העבירו מסר מרגיע לאחר פגישה עם אנשי עסקים בישראל. אז התגאה רה"מ נתניהו בסרטון: "אומרים לנו שהרפורמה המשפטית תרחיק משקיעים, אבל שניים מבנקי ההשקעות הגדולים והמובילים בעולם, ג'יי פי מורגן וגולדמן זקס אומרים את ההפך הגמור". כעת מתברר שהמסר שפורסם לא משקף את עמדתו הרשמית.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הם לא מבינים כלום. הם 0מולאנים! (ל"ת)
    ביבי 02/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור