השוק

ווליו בייס בצעד מפתיע: מגייסת מיליארד שקל להקמת קרן השקעות

ווליו בייס החלה במגעים לגיוס של כמיליארד שקלים על מנת להקים קרן השקעות חדשה. זה המודל העסקי בה הקרן תעבוד וכך היא מתכננת להשקיע את כספיה
מערכת ice | 
השקעות (צילום pixbay)
ווליו בייס, אשר לאחרונה מינתה שני מנכ"לים חדשים לקבוצה, תגדיל בקרוב את עסקיה עם הקמת קרן השקעות. על מנת לבצע מהלך זה החברה תנסה לגייס קרוב למיליארד שקלים. מי שעתיד להשקיע בקרן החדשה, שתקרא ווליו בייס פאנד (VBF), הם בעלי המניות בווליו בייס, בעלי קוקה קולה ישראל דודי ורטהיים, בתי השקעות ועוד.
על פי 'כלכליסט', הקרן עתידה לבצע רכישות של מניות בחברות נסחרות בבורסה, בדומה לרכישות שווליו בייס ביצעה בעצמה (דוגמת הרכישה של מניות לודן ב-10.5 שקלים למניה, שמאז הניבו תשואה של 30%). 
עד כה המשקיעים כבר צפו במצגת של הקרן שתקום ובה הוצג כי הקרן תתמקד בחברות ישראליות שכבר נסחרות, עם מודל עסקי מוכח. כמו כן, הקרן תעבוד על בסיס הכלאה בין קרן גידור, בה משקיע יכול למשוך הון בנקודות שונות, לבין קרן השקעות רגילה, בה המשקיע מתחייב להעברת כספים לאורך תקופת זמן מוגדרת. משמעות הדבר היא כי המשקיע לא יוכל תמיד למשוך את ההפקדה, למשל בתקופות משבר.
הקרן צפויה למנות דירקטור בחברות בהן היא משקיעה וצפויה להעניק ייעוץ בהתפתחות החברה. כבר נודע כי בראש הוועדה המייעצת לקרן יעמוד נגיד בנק ישראל לשעבר, פרופ' יעקב פרנקל, כמו גם פרופ' עידו אהרוני. שותפים נוספים יהיו טל יעקובי, יאיר אפרתי ואוריאל גורן. בית ההשקעות מיטב (לשעבר מיטב דש) הוא בעל המניות של ווליו בייס, שהוקמה לפני כעשור.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה