השוק

שיכון ובינוי אנרגיה בעסקת ענק: הפרויקטים שתקים בארה"ב נחשפים

חברת שיכון ובינוי אנרגיה דיווחה כי S&B US Energy Inc, חברה בת בבעלות מלאה של החברה, הרשומה בדלאוור ארה"ב, חתמה על מכתב כוונות לא מחייב עם חברה אמריקאית מובילה לייזום ופיתוח של פרויקטי אנרגיה מתחדשת בארצות הברית הכוללים שלושה פרויקטים גדולים
מערכת ice | 
מנכ"ל שיכון ובינוי אנרגיה – דידי פז (צילום רמי זרנגר)
חברת שיכון ובינוי אנרגיה דיווחה היום (רביעי) כי ביום 31 בינואר 2023 חתמה S&B US Energy Inc, חברה בת בבעלות מלאה של החברה, הרשומה בדלאוור ארה"ב ("שובא ארה"ב"), על מכתב כוונות לא מחייב ("מכתב הכוונות") עם חברה אמריקאית מובילה לייזום ופיתוח של פרויקטי אנרגיה מתחדשת בארצות הברית ("המוכרת"), לרכישת מלוא זכויות הבעלות ולפיתוח משותף של צבר פרויקטים הכולל שלושה פרויקטים פוטו-וולטאיים, בשלבי פיתוח שונים, בהספק כולל של עד כ-516 MW (DC) בארצות הברית.
במסגרת העסקה, שני פרויקטים פוטו-וולטאיים הממוקמים ביוטה (Utah), בעלי הספק כולל של כ-156 MW (DC), המצויים בשלב ההקמה ואשר השלמת הקמתם ותחילת הפעלתם המסחרית צפויות להתרחש במהלך שנת 2023. לשני הפרויקטים הסכמים למכירת חשמל (PPA) בתוקף, מול לקוחות בעלי דירוג אשראי בינלאומי ברמת "השקעה", למכירת מלוא תפוקת החשמל שתיוצר בהם במהלך תקופה של 20 עד 25 שנים.
פרויקט פוטו-וולטאי נוסף הממוקם בדרום מזרח ארצות הברית, בעל הספק כולל של למעלה מ-200 MW (DC), אשר הקמתו צפויה להתחיל במהלך שנת 2023 והשלמת הקמתו ותחילת הפעלתו המסחרית צפויות להתרחש במהלך שנת 2024.
שובא ארה"ב רשאית שלא לרכוש את הפרויקט האמור, ובמקומו לרכוש פרויקט פוטו-וולטאי אחר הממוקם אף הוא בדרום ארצות הברית, בעל הספק כולל של כ-360 MW (DC), אשר הקמתו צפויה להתחיל בשנת 2023 והשלמת הקמתו והפעלתו המסחרית צפויות להתרחש בשנת 2025. לאחד הפרויקטים הסכם למכירת חשמל (PPA) בתוקף, מול לקוחות בעלי דירוג אשראי בינלאומי ברמת "השקעה" למכירת מלוא תפוקת החשמל שתיוצר בו, ואילו הפרויקט השני מצוי במשא ומתן על הסכם כאמור אשר צפוי להיחתם בהקדם.
בהתאם למכתב הכוונות ולמזכר ההבנות שצורף לו, מחיר הרכישה של כל אחד מהפרויקטים יקבע בהתאם למודל פיננסי שיוסכם על ידי הצדדים במועד החתימה על הסכם סופי ומפורט, ויהיה כפוף להתאמות מסוימות במועד ההפעלה המסחרית של כל אחד מהפרויקטים בהתאם להנחות מוסכמות ("מחיר הרכישה"). בשלב זה לא ניתן לאמוד את מחיר הרכישה הסופי.
מחיר הרכישה ישולם למוכרת במספר תשלומים, עם ובכפוף להשלמתן של אבני דרך, כדלהלן: 10% במועד החתימה על הסכם סופי ומחייב; 10% במועד השלמת ההקמה והבדיקות הטכניות של המתקן (Mechanical Completion) והשקעה של שותף מס; 60% במועד ההפעלה המסחרית; ו-20% בתום שנת הפעלה ראשונה.
השלמת הרכישה מותנית בהשלמת בדיקת נאותות לשביעות רצונה של שובא ארה"ב, קבלת אישורים שונים וחתימה על הסכם סופי ומפורט, ובשלב זה אין וודאות בהשלמתה. המוכרת מחוייבת כלפי שובא ארה"ב בבלעדיות, למשך תקופה של 75 ימים.
החברה מבהירה כי חלק מהמידע הכלול בדיווח זה, המתייחס להספק הפרויקטים, מועד התחלת הקמתם, מועד השלמת הקמתם, מועד הפעלתם המסחרית והחתימה על ההסכם למכירת החשמל, הינו מידע צופה פני עתיד כהגדרתו בחוק ניירות ערך התשכ"ח-1968, אשר התממשותו אינה ודאית ואינה בשליטתה הבלעדית של החברה.
המידע מבוסס על אומדנים ותחזיות נכון למועד דיווח זה, אשר עלולות אף הן לא להתממש, או להתממש בדרך אחרת, בין היתר, בשל גורמים שאינם בשליטת החברה, לרבות עיכובים בלתי צפויים, מידע חדש שיתקבל, שינויים בהנחות של אומדנים ותחזיות או כתוצאה ממכלול גורמים רגולטוריים ותפעוליים אחרים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה