השוק

סמוטריץ': עצמאים שלא מגיע להם - יחזירו את מענקי הקורונה

בדיון בוועדת הכספים של הכנסת אמר שר האוצר כי עצמאים שקיבלו מענקי קורונה ולאחר בדיקה התברר שלא עמדו בקריטריונים - יאלצו להחזיר את הכסף; רשות המסים: 87 אלף חייבים השיבו למדינה 1.8 מיליארד שקל
ניצן כהן |  4
בצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר בוועדת הכספים של הכנסת כי עצמאים שקיבלו מענקי קורונה ולאחר בדיקה התברר כי לא היו זכאים לכך - יאלצו להחזיר את הכסף. נציגי רשות המסים בוועדה אמרו כי עד כה, 87 אלף ישראלים השיבו 1.8 מיליארד שקל לקופת המדינה.
הסיפור של מענקי הקורונה הוא סיפור מעניין. במהלך משבר הקורונה כשהוטלו סגרים הוחלט על פיצוי לעצמאים שהיקף ההכנסות שלהם ירד באופן משמעותי. השיטה עבדה בדרך של הצהרה. כלומר, עצמאי היה מדווח לרשות המסים על ירידה בהכנסות שלו ומכאן עמדה לו זכאות לקבל פיצוי. לאחר מכן הוגשו הדוחות השנתיים ונושא ההכנסות נבדק ברשות המסים והתגלו פערים בין ההצהרות למצב בפועל. מכאן מי שהתגלו הפערים הללו אצלו היה צריך להשיב את הכסף.

כשהחלה רשות המסים לשלוח דרישות תשלום למי שקיבל מענקים ולא היה זכאי להם החלה מחאה ציבורית (בקרב מי שקיבל כסף שלא הגיע לו) ומכאן התגלגלו הדיונים לדרג הפוליטי שנדרש לשנות את החוק רטרואקטיבית.
השאלה הגדולה הייתה מה קורה עכשיו עם הקמת הממשלה החדשה. האם תוותר למי שקיבל כסף שלא הגיע לו אם לאו. שר האוצר החדש, כאמור, אמר בוועדה כי יש להשיב את הכסף.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    נהדר, עכשיו תאבדו את הלגיטימציה גם בקרב
    גל 01/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אלה שמרמים את המדינה, שזה המחנה שלכם, של מעלימי המיסים.
    סגור
  • 3.
    מתי השרים דלא עבדו יחזרו את הכסף למדינה? (ל"ת)
    שר 01/2023/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    צודק 100%
    ישראלי 01/2023/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כעצמאי שלא קיבל שקל מהמענקים רק פעם אחת 2000 שח שגם אותם החזרתי כי מסתבר שבעלי חברה פרטית לא זכאים לכלום רק לתשלום מיסים ולא לקבלת מענקים מי שלקח שלא בצדק חייב להחזיר לקופה הציבורית זה כסף של כל אחד ואין מצב שמי שלא מגיע לו יוותרו לו
    סגור
  • 1.
    כן אה
    סמוטleech 01/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כנראה שהרבה עצמאים יצטרכו להתאבד בדוק לרובם אין מאיפה להחזיר
    סגור