השוק

רני צים דוחה את ההצעה לרכישת פסגות ושומר על "דלת פתוחה"

הפניקס הציעה בימים האחרונים לצים לרכוש את פעילות קרנות הנאמנות של פסגות לפי שווי חברה של כמעט 500 מיליון שקל אך צים דחה את ההצעה; המגעים בין הפניקס לצים נמשכים במתווה שונה מההצעה הראשונה של הפניקס
ניצן כהן |  3
רני צים (צילום pixabay, מאיר אדרי, פלאש 90)
בימים האחרונים הציעה חברת הביטוח הפניקס לאיש העסקים רני צים לרכוש את פעילות קרנות הנאמנות לפי שווי חברה  (בהינתן הנחות עבודה שונות) של כ-500 מיליון שקל. לאחר בחינה ראשונה ולאור הדלפתה במטרה ככל הנראה, ללחוץ על צים להסכים למתווה. החליט צים לדחות אותה במתווה המוצע.
יחד עם זאת, צים ממשיך לנהל מגעים עם הפניקס במטרה לנסות להגיע למתווה שונה מהמוצע ושיעמוד בתנאים רגולטוריים המתבקשים.

נסביר כי הפניקס הציעה לקנות את קרנות הנאמנות מפסגות בהצעה שלכאורה "לא ניתן לסרב לה" בעיקר בשל הרצון של חברת הביטוח "למחוק" מתחרה משמעותי מעולמות ניהול הכסף של הציבור. צים שמבין זאת היטב הבין גם כי רכישה מהסוג הזה עלולה (בסבירות גבוהה) להביא להתנגדות הרגולציה ומכאן שום דבר טוב לא מחכה לו ולכן הוא דחה את ההצעה כבר בשלבים הראשונים שהוצעו.
צים הבין היטב את הדברים בין היתר בשל ההדלפה שנועדה להפעיל עליו לחצים ולגרום לכך שיודיע כי הוא שוקל לעזוב את פסגות מה שעלול לגרום לו לנזק תדמיתי אצל הלקוחות ומכאן צים סירב.
בשוק ההון לא הבינו את פשר ההצעה המוזרה של הפניקס ונראה היה שההצעה אינה רצינית לאור השווי שהציעה החברה שמשקף שווי כפול מהשווי שצים רכש את החברה וזה הדליק נורות אדומות אצל כל השחקנים בשוק, נורות שנדלקו גם אצל הרגולטורים.
אם כן, התרגיל הובן היטב אתצל רני צים שדחה את ההצעה מבלי לסגור את הדלת להפניקס שככל הנראה מנסה למחוק מתחרים בעולמות ניהול הכסף, לייצר שחקן ענק במונחים מקומיים ואז להפוך לסוג של מפלצת בשוק ההון.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מי מאחורי הצעד המלוכלך הזה?
    יניב בנדר 01/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדוע מתעללים בעובדים? לא חבל מה שעשיתם להם עכשיו גם מחפשים למכור אותם?
    סגור
  • 2.
    שעון החול של צים אוזל
    פשוט מאד 01/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צים ממונף בענק בשוק של ריבית עולה, חייב למכור בכל מחיר. שוק נכיון השיקים בצרות, נתן שיקים אישיים לשרון פאלצי דחויים לשנה, תמורת המניות שנוכו בשוק האפור, אפליצק שקנה נסגרה עם הפסדים כבדים... לטובתו שימכור בכל מחיר ...
    סגור
  • 1.
    הצילו!!!
    יובל 01/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הצילו!!! מדינת ישראל מתעללת בי במשך שנים רבות מאד ומענה אותי ללא שום סיבה!!! משנת 2007 ברצף!!! +מעירים אותי משינה-לא נותנים לי לישון בשיטתיות,רצחו סובבים אותי-קרובי משפחה ואחרים!!! (כולם חפים מכל פשע!!!),כולל בעלי חיים אהובים רבים!!!,שהאכלתי וטיפלתי בהם ונרצחו בדם קר!!!.מתעללים בי משנת 2007,מעולם לא פגעתי באף אחד,אני אדם עם נכות,אזרח שומר חוק וחף מפשע!!!כולם שותקים,אבל אני לא אשתוק עד שיפסיקו להתעלל בי!!! מתעללים בנכים וכולם שותקים,אלוהים יבוא חשבון איתכם על שתיקתכם, ואדישותכם הפושעת.עשו ועושים לי שואה וכולם שותקים
    סגור