השוק

גולדמן זאקס: פיטורי הענק יתחילו בשבועיים הקרובים

דיוויד סולומון מנכ"ל גולדמן זאקס מכין את ענקית ההשקעות לקיצוצים נרחבים בתחילת החודש הבא. הצפי לפיטורים: עד 8% מכוח העבודה של הבנק
מערכת ice |  2
דיוויד סולומון, מנכ"ל גולדמן זקס
בנק ההשקעות גולדמן זאקס מתכונן לסבב חדש של פיטורין שייחשף תוך שבועות ספורים, כך אמר המנכ"ל דיוויד סולומון בהודעת סוף השנה המסורתית שלו לצוות.
"אנו עורכים בדיקה מדוקדקת ובזמן שהדיונים עדיין נמשכים, אנו צופים כי צמצום העובדים שלנו יתרחש במחצית הראשונה של ינואר", אמר סולומון. "יש מגוון גורמים המשפיעים על הנוף העסקי, כולל הידוק תנאים כספיים שמאטים את הפעילות הכלכלית. עבור צוות הניהול שלנו, ההתמקדות היא בהכנת החברה להתמודדות עם הרוחות הנגדיות הללו".
החברה עשויה לשאוף להיפטר מעד 8% מכוח העבודה שלה שהוא כ-4,000 משרות, כדי להכיל צניחה ברווחים ובהכנסות, כך אמרו אנשים עם ידע בנושא מוקדם יותר החודש, אם כי המספר הסופי עשוי להגיע נמוך יותר. המנהלים הבכירים התבקשו לזהות יעדים פוטנציאליים להפחתת עלויות, ולא נקבע מספר קיצוץ סופי, אמרו האנשים לתקשורת בניו-יורק, וביקשו לא להיות מזוהים.

"אנחנו צריכים להתנהל בזהירות ולנהל את המשאבים שלנו בחוכמה", אמר המנכ"ל דיוויד סולומון בהודעתו. גולדמן בדרך לרשום כ-48 מיליארד דולר בהכנסות שנתיות, הביצועים השניים הטובים ביותר שלה רק אחרי השיא של השנה שעברה. אך גיחה יקרה לבנקאות צרכנית והנסיגה שלאחר מכן יחד עם הוצאות על טכנולוגיה תרמו לזינוק בעלויות השנה.
הקיצוצים המוצעים יסמנו נסיגה חדה יותר מהתוכניות שנחשפו על ידי כל אחד מיריביה של גולדמן כשההנהלה נאבקת להשיג יעדי רווחיות. אנליסטים צופים כי הרווח השנתי המתואם של ענקית וול סטריט עשוי לרדת ב-44%.
בכירי גולדמן ציינו שכוח העבודה של הבנק עלה ב-34% מאז סוף 2018 ליותר מ-49,000 נכון לרבעון השלישי של השנה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    העיקר הבכירים עם המשכורות המנופחות נשארים (ל"ת)
    ארתור 12/2022/31
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • ומקבלים בונוס שמן.
    צביקה 01/2023/01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    המנהלים הבכירים חסינים בפני פיטורים ועוד מקבלים בונוס שמן על צמצום כוח אדם .
    סגור