השוק

לשכת המסחר הבינלאומית של דובאי פותחת משרד בתל-אביב

המשרד יקדם יוזמות סחר בהיקף של כ-10 מיליארד דולר בין איחוד האמירויות הערביות וישראל

מערכת ice | 
פתיחת סניף בתא (צילום תומר לשר)
לשכת המסחר הבינלאומית של דובאי, אחת משלוש הלשכות הפועלות בחסות לשכת המסחר בדובאי, מודיעה היום על פתיחת משרד בינלאומי בתל אביב במטרה לחזק קשרים עסקיים בין ישראל לאיחוד האמירויות הערביות ולסלול את הדרך למסחר בילטראלי בין המדינות בהיקף של 10 מיליארד דולר תוך 5 שנים. הצעד האסטרטגי הינו חלק מיוזמת 'Dubai Global' אשר השיקה אמירות דובאי בכדי למשוך השקעות זרות, עובדים כישרוניים ועסקים חדשים בכדי לחזק את מעמדה של האמירות כאחד ממרכזי המסחר המובילים בעולם, ולאפשר לחברות מדובאי להרחיב את עסקיהן ב-30 שווקים אסטרטגיים בחו”ל.
חסן אל-האשמי, סמנכ”ל לשכת המסחר הבינלאומית של דובאי, מסר: “המסחר הבילטראלי בין המדינות גדל באופן משמעותי מאז שאיחוד האמירויות הערביות וישראל חתמו על הסכמי אברהם ההיסטוריים בשנת 2020 אשר הניחו את היסודות לעידן של שיתוף פעולה בין המדינות. היקף הסחר שאינו נפט בין שתי המדינות הסתכם בשנת 2021 בכ-1.19 מיליארד דולר. בשבעת החודשים הראשונים של 2022, המסחר הבילטרלי בין המדינות הסתכם בכ-1.4 מיליארד דולר וכבר חצה את היקפו בשנת 2021 כולה. כעת, עם החתימה על הסכם שותפות כלכלי מקיף (CEPA) בין שתי המדינות, במאי 2022, והסרת המכסים על 96% מהסחורות, אנו צופים כי היקף הסחר הבילטראלי יואץ ויגיע ליותר מ- 10 מיליארד דולר תוך 5 שנים – בתמיכת המשרד החדש שלנו בתל אביב".
המשרד החדש יתמוך במשקיעים ישראלים המחפשים הזדמנויות עסקיות בדובאי ויאפשר לתאגידים בינלאומיים ועסקים קטנים ובינוניים מישראל למנף את המיקום האסטרטגי, הקשרים והגישה הנוחה לשווקים באיחוד האמירויות, ולהפוך אזור זה למרכז סחר אידיאלי עבור חברות ישראליות אשר מעוניינות להרחיב את עסקיהן לאזור המזרח התיכון, צפון אפריקה ודרום אסיה (MENASA). בנוסף, המשרד החדש יאפשר לעסקים בדובאי לבחון הזדמנויות להרחבת פעילותם העסקית ברחבי ישראל ולקשר אותם למשקיעים ראויים ושותפים פוטנציאליים, במטרה לעזור להם להיכנס לשווקים חדשים, להרחיב את פעילותם ולקדם שותפויות חוצות גבולות.
אל-האשמי הוסיף: "המשרד החדש שלנו מוקם כחלק מיוזמת 'Dubai Global' שמטרתה לרכז רשת גלובלית של 50 נציגויות בינלאומיות עד 2030 אשר יציעו לעסקים מדובאי גישה להזדמנויות התרחבות מלהיבות. פתיחת המשרד בתל אביב מביאה את סך המשרדים אותם מנהלת לשכת המסחר הבינלאומית של דובאי ברחבי העולם ל-15. למשרד נציגויות פעילות ברחבי אפריקה, אמריקה הלטינית, אירו-אסיה, הודו וסין. היעד שלשכת המסחר הבינלאומית של דובאי הציבה הוא להאיץ את היקף הסחר שאינו נפט מ-1.4 ביליון דירהם אמירתי (381 מיליארד דולר) ל-2 ביליון דירהם אמירתי (544 מיליארד דולר) עד שנת 2026, כחלק מתוכנית החומש להגדלת הסחר הבינלאומי של האמירויות".
עוד הוסיף אל-האשמי: "המודלים הכלכליים של תל אביב ודובאי סינרגטיים לאמירויות ומהווים שער אידיאלי לסחר באזור ישראל, כמו גם להתרחבות גלובאלית במגזרי האגרי-טק, הפיננסיים והבריאות. קיימות הזדמנויות סחר בלתי מוגבלות בין איחוד האמירויות הערביות ובין ישראל, בייחוד בתחומי האלקטרוניקה, המים, אנרגיה מתחדשת, חלל, קמעונאות, תרבות, מיכון, רכבים, כימיקלים ומזון. ישראל היא שוק בעל חשיבות אסטרטגית לדובאי ובאמצעות בניית השותפות הבילטראלית בינינו אנו יכולים לחזק את התחרותיות של חברות משתי המדינות ולהתחרות בצורה טובה יותר בזירה הבינלאומית".
הקשרים בין שתי המדינות התחזקו משמעותית בשנתיים האחרונות. כיום פועלים באיחוד האמירויות כ-1,000 עסקים ישראלים, עשרות טיסות ישירות מתבצעות בין שתי המדינות מדי שבוע, ללא צורך באשרת כניסה, וההערכה היא כי 450,000 תיירים ישראלים ביקרו באיחוד האמירויות הערביות מאז חתימת ההסכמים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה