השוק

בנק לאומי: הנפט ב-2023 ינוע בטווח של 80 עד 85 דולר

הכלכלן הראשי של בנק לאומי, גיל בפמן מעריך היום שמחיר הנפט יגיע במהלך השנה הבאה לטווחים של 80 דולר עד 85 דולר לחבית; בפמן אינו חושש ממחסור בארה"ב אך בהחלט מצביע על מצבה האנרגטי החמור של אירופה
ניצן כהן |  1
גיל בפמן הכלכלן הראשי של בנק לאומי (צילום אורן דאי, פלאש 90, Magma Images)
גיל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי, מעריך היום שמחיר הנפט יגיע בשנה הבאה לרמה של 80 עד 85 דולר לחבית. בפמן אינו חושש ממצבה האנרגטי של ארה"ב אך בהחלט מודאג ממצה האנרגטי של אירופה.
הדו"ח השבועי של ה-EIA בארה"ב הראה כי מלאי הנפט הגולמי המסחרי ירד ב-5.2 מיליון חביות בשבוע שהסתיים ב-2/12/2022  ל-413.9 מיליון חביות. ירידת המלאי הייתה מתונה יחסית לציפיות, בשל אספקה של 2.1 מיליון חביות נפט מה-SPR, לאחר שבשבוע הקודם הממשל סיפק מהמאגר האסטרטגי כמות נמוכה יותר של 1.4 מיליון חביות נפט.

מנגד, מלאי הדלק והתזקיקים גדל, מה שעשוי להביא בהמשך לירידה בביקושים של בתי הזיקוק לנפט גולמי. לעומת זאת, רמת התזקיקים נותרה נמוכה מהרמה הממוצעת בתקופה זו בחמש השנים האחרונות, מה שמצביע על שוק הדוק.
רמת המלאי האסטרטגי שירדה אל מתחת ל-400 מיליון חביות עדיין מספקת לצרכי ארה"ב גם בעת של תקופות של אי-יציבות גיאופוליטית עולמית. זאת להבדיל מן המצב באירופה, אשר הינו חמור במיוחד בתחום הגז הטבעי.
"כ-51% מן היבוא ברוטו לארה"ב מתבצע מקנדה ומעל 8% מגיעים ממקסיקו. מעבר לכך, לארה"ב מקורות גז טבעי בהיקף משמעותי והיא יצואנית נטו של גז טבעי לעולם. עם זאת, דליפת נפט בצינור הולכת נפט מרכזי בצפון ארה"ב בנחל Kansas הביאה להפסקת הפעילות של צינור הנפט Keystone Pipeline, המקשר בין שדות הנפט בקנדה לבתי הזיקוק בארה"ב" אומר בפמן.
"במידה והצינור יתוקן באופן מהיר, ייתכן שלא תהיה לכך השפעה ממשית על הצרכנים. אולם, במידה והתיקונים יארכו זמן רב, שוק הנפט והתזקיקים בארה"ב עלול להתהדק מה שיביא לעלייה מסוימת במחירי הנפט והתזקיקים. ה-EIA העלה מעט את תחזית יצור הנפט של ארה"ב לשנת 2023, לאחר שבחמשת החודשים האחרונים התחזית ירדה באופן עקבי.
"קבוצת OPEC פלוס השאירה את מכסות יצור הנפט ללא שינוי, על אף החשש מפני היחלשות הביקושים אשר הביאה לירידת הפרמיה על הנפט של ערב הסעודית. להערכתנו, במידה ומחיר הנפט ימשיך לרדת במהלך חודש דצמבר, אזי הקבוצה ככל הנראה תצמצם את מכסות הייצור כבר בראשית 2023. זאת, בפרט אם יתברר שכלכלות המדיניות המפותחות אכן מצויות במיתון.
"רוסיה הודיעה כי היא לא תמכור נפט למדינות שיאכפו את "מחיר התקרה" שהוטל על הנפט שלה. בכך, אספקת הנפט מרוסיה לאיחוד האירופאי נפסקה לאחר שרוסיה החלה למצוא לקוחות חדשים לנפט שלה ולחזק את לקוחותיה הגדולים". הוא מסיים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מחירי נפט שבת 2023
    הצדיק 12/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גיל להערכתי אתה טועה בגדול בממוצע המחירים ינועו סביב 110 דולר לחבית.
    סגור