השוק

עם (הרבה) עזרה מהמדינה, קני רוזנברג רוצה להעמיק את ההחזקה באל על

איש העסקים קני רוזנרברג שקיבל הלוואות ומקדמות ועזרה מהמדינה בסדר גודל של כמעט 100 מיליון דולר מבקש מהחברה להמיר הלוואות בעלים של 70 מיליון דולר למניות; נזכיר כי אל על טרם יצאה לגיוס הון למרות ההתחייבות שלה למדינה
ניצן כהן |  1
קני רוזנברג (צילום לינקדין/ קני רוזנברג, Magma Images)
אל על נמצאת בתקופה מצויינת, כמעט לא נותר זכר למשבר שפקד אותה במשבר הקורונה והנה בעל השליטה בה, שככל הנראה היה הגורם שמנע ממנה לצאת להנפקה ציבורית בהתאם למתווה הסיוע שהעמידה המדינה, מבקש כעת להמיר את ההלוואה שנתן לחברה בהיקף של 70 מיליון דולר למניות.
כדי להיות הוגנים הרי שרוזנברג העמיד הלוואות לחברה בזמן שהייתה במשבר אך אלה מתגמדות לעומת הסיוע שהעמידה המדינה לחברה. המתווה של המדינה היה שרוזנברג יזרים כסף לחברה, יוציא אותה להנפקת מניות ובתמורה המדינה תעמיד לה מקדמות והלוואות בהיקף הקרוב ל-100 מיליון דולר.

לאורך השנתיים האחרונות נמנעה אל על מלצאת להנפקה וגיוס הון שהיה משפר עד מאוד את מצבה הכספי וזאת למרות שלכל היה ברור שהיציאה מהקורונה עשתה לה רק טוב (כמו לשאר חברות התעופה). השיח בשוק ההון היה כי הגורם שמונע מהחברה לצאת להנפקת מניות היה רוזנברג שחשש להידלל מאחר ולא רצה להזרים לה כסף בדרך של הנפקת מניות, בטח כל עוד מצבה הכספי של החברה לא היה ברור.
אבל מאז עברו הרבה מים תחת הגשר ואל על עברה תהליך מעניין של התייעלות וחזרה למקומה (הטבעי?) כחברת התעופה הדומיננטית בישראל תוך שהיא מצליחה להתחרות בחברות הלואו-קוסט והחברות הזרות. עזר לחברה ההיתר לטוס מעל ערב הסעודית בדרך של צמצום עלויות וכן הלאה.
אם כן, כעת ולאחר שמצבה של אל על שונה שנות אור ממצבה אך לפני שנתיים, הרי שרוזנברג, בחוכמה שלאחר מעשה, מעוניין להתקדם במתווה עליו חתם עם המדינה בדרך של המרת חוב להון כשלכל ברור שכעת מדובר ב"כסף על הרצפה".
שלוש שאלות שצריכות להישאל בשלב הזה של הדברים: השאלה הראשונה היא מה יהיה שווי החברה לצורך המרה ההלוואה למניות והאם השווי הזה ישמש בסיס להנפקת מניות ציבורית בהתאם למתווה עליו סוכם עם המדינה. השאלה השניה היא האם רוזנברג יפרסם הצעת רכש שכן הוא יעבור את רף ההחזקה של 45%. השאלה השלישית שצריכה להישאל היא האם מדובר בהסכם עם בעל שליטה שמחייב את הסכמת המדינה בהתאם להסכם המתוקן עליו חתמה החברה עם המדינה השנה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חברת פח היתה וחברת פח תישאר !
    בני 12/2022/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כתבו לי אחרי שנתיים שיש לי זיכוי .. אמרתי להם שישתמשו בזה לנייר טואלת ! רגלי לא תדרוך בחברת פח
    סגור