השוק

דל תפצה משקיעים במיליארד דולר על עסקת הענק שקיפחה אותם

ענקית המחשוב תשלם למשקיעיה מיליארד דולר כדי לשים סוף לתביעה ייצוגית שהגישו נגדה לאחר שכפתה עליהם, לדבריה, למכור לה בזול את מניותיהם כדי לממן את הרכישה הגדולה בתולדות ההייטק

יאיר מור | 
מייקל דל (צילום טוויטר/ מייקל דל)
ענקית המחשוב דל ומשקיעיה שתבעו אותה ב-2018 הסכימו להצעת פשרה, במסגרתה תימחק התביעה תמורת תשלום פיצויים בגובה מיליארד דולר על ידי החברה.
הסיבה לתביעה היתה רכישת חברת טכנולוגיות האחסון ואבטחת המידע EMC על ידי דל תמורת סכום אסטרונומי של 67 מיליארד דולר. העסקה, שנחתמה בשנת 2016, הפכה את דל לחברת הענן הפרטית הגדולה בעולם, והיתה העסקה הגדולה בתולדות ההייטק עד לסגירת עסקת הרכישה של אקטיוויז'ן בליזארד בתחילת השנה הנוכחית תמורת כ-69 מיליארד דולר, שכרגע נמצאת בסכנת ביטול על ידי רגולטורים ברחבי העולם ששוקלים להטיל עליה וטו.
כדי לממן את עסקת הענק, שילמה דל 14 מיליארד דולר במזומן, וקנתה ממחזיקי מניות מסוימים שלה כ-150 מיליון מניות נוספות תמורת מניות מסוג אחר. עם זאת, ב-2018, עם ביצוע הרכישה, תבעו המשקיעים את החברה בטענה שהמחיר ששילמה על המניות שרכשה היה נמוך ב-34 דולר למניה ממחירן האמתי, והעריכה את מחיר המניות הכולל ב-10 מיליארד דולר למרות ששילמה עליהן רק 4 מיליארד.
המשקיע האקטיביסט קארל אייקאן תמך בזמנו בתביעה, וכתב: "אחרת איך אפשר להסביר הסכם שמעביר באופן כה ברור שווי של 11 מיליארד דולר למחזיקי מניות השליטה על חשבון בעלי מניות המיעוט?". המשקיעים טענו כי החברה איימה עליהם לקבל את המחיר הנמוך, או שתשתלט על המניות באופן עוין.
כעת, מבקשים הצדדים מבית המשפט בדלאוור לאשר את הצעת הפשרה ולסיים את התביעה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה