השוק

יריב לרנר רוכש את השליטה בחברת הפודטק פליינג ספארק

איש העסקים יריב לרנר עתיד לרכוש בקרוב את השליטה בחברת הפודטק פליינג ספארק לאחר שרשמה ירידות משמעותיות בערך המנייה ולאחר שיקבלה את הערת עסק חי
מערכת ice | 
ערן גרוניך (צילום באדיבות פליינג ספרק)
מאז שהונפקה במרץ 2021 חברת הפודקט פליינג ספארק חווה קשיים משמעותיים, במיוחד לאור העובדה שמנייתה צנחה מתחילת 2022 ב-76%, כך מדווח בכלכליסט. לאור זאת, נדמה כי עדיין יש מי שמאמין בחברה זו המייצרת חלבון מזחלי זבובים ומסתמן כי מדובר באיש העסקים המצליח יריב לרנר, שכיום הוא מבעלי חברת הסלולר wecom, נגב קרמיקה, רשת לנדוור ועוד.
על פי הדיווחים לרנר יהפוך בקרוב להיות בעל השליטה בחברה לאחר שיקבל 2.1 מיליון מניות שיהוו 26% מהון המניות של חברת הפודטק. בתמורה החברה תקבל 5.7 מיליון שקל ולרנר יקבל הנחה של 57% במחיר המנייה. בעל השליטה בחברה כיום הוא ערך גרוניך (עם 31% מאחוזי השליטה) וזאת לצד קבוצת שטראוס שמחזיקה 24%. נכון לעת זו ולאחר הנפקתה החברה עוד לא ראתה הכנסות משמעותיות ולאחרונה קיבלה את הערת "עסק חי". 
במסגרת העסקה לרנר יקבל 728 אלף מניות בהקצאה פרטית, בתמורה ל-1.5 מיליון שקל ועם ההנחה שצוינה המחיר המשוקף למנייה יהיה 2 שקל למנייה. לצד עסקה זו החברה תבע הנפקת זכויות לבעלי המניות ובהתאם תקצה להם 5 מיליון מניות נוספות, גם ב-2 שקלים למנייה. לצד הפעילות העסקית הזו החברה עתידה להתמקד בצמצום כוח האדם שלה ואף תשלים את הקמת המפעל בתאילנד על מנת להתחיל בייצור מסחרי. בעת זו החברה נסחרת בבורסה בת"א רק ב-17 מיליון שקלים. 
העברת השליטה היא אחת מבן מספר צעדים שניסתה החברה לקחת לאחרונה על מנת לצאת מהבוץ ולאחר שמנייתה נפלה בחודש שעבר היא הודיעה על גיוס של קרוב לשני מיליון שקלים אז ביטלה את ההנפקה הזו לאחר מספר ימים, כמו כן הודיעה לאחרונה לבעלי המניות כי אם הנפקת הזכויות במסגרת העסקה עם לרנר לא תאושר בקרוב באספת בעלי המניות היא תצטרך לחפש מימון באפיקים נוספים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה