השוק

חברת היהלומים שמימנה את פוטין הוסרה מהרשימה השחורה

הסרתה של חברת היהלומים הרוסית הגיעה לאחר לחץ כבד של פרלמנטרים בלגים, שטענו כי החרמת החברה יוביל לאבטלה כבדה ברחבי אנטוורפן, שם נמצאת בורסת היהלומים הגדולה בעולם
מערכת ice |  2
פוטין וחברת היהלומים הרוסית (צילום unsplash, shutterstock)
חרף ההסלמה בלחימה וסיפוח המחוזות באוקראינה, הבוקר (חמישי) פורסם כי האיחוד האירופי מאשר לרוסיה להמשיך ולמכור יהלומים לאנטוורפן ולשאר אירופה. לפי פרסומים, כחלק מהסנקציות באיחוד האירופי תכננו להכניס את ענקית כריית היהלומים הרוסית - אלרוסה לרשימה השחורה, הרשימה אשר עם המופיעות בה אין לעשות עסקים. אך ככל שעבר הזמן כך מצבת התומכים במהלך הצטמצמה.
הגורמים המרכזיים לביטול העסקים עם חברת היהלומים הם חברי פרלמנט בלגים. לפי פרסומים במהלך הימים האחרונים אלה הפעילו לחץ כבד על גורמים באיחוד האירופי במטרה למנוע מאלרוסה להיכנס לרשימה. לטענתם, החרמת החברה יוביל לפגיעה חמורה ביצור היהלומים של רוסיה לבלגיה, דבר אשר יוביל לאלפי מובטלים באנטוורפן – המארחת של בורסת היהלומים הגדולה בעולם. במשרד החוץ הבלגי סרבו להגיב לדברים.
יש לציין כי חברת היהולמים אלרוסה לקחה חלק במימון ישיר של צוללת ימית רוסית חדשה וכן הזינה מיליארדי אירו בשנה לתוך קופת המלחמה של הקרמלין, אמר גורם האיחוד האירופי. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אף התגאה בכך שהחברה הרוסית העניקה לו הכנסות "רציניות".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לעזאזל
    נתי 10/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבלגים האנטישמים.המוסלמים יטפלו בכם עלוביםםםם
    סגור
  • 1.
    כמו שששר פורטיס בגרון ניחר
    דנה 10/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כסף, כסף, כסף שורף לי את קצה היד
    סגור