השוק

בעקבות המשבר הכלכלי העולמי: מחירי הבתים יורדים באוסטרליה

הקונים נרתעים מרכישה עקב ריביות גבוהות על הלוואות, או שהם ממתינים לירידת מחירים נוספת והמוכרים לא בטוחים אם הם רוצים למכור במחיר זול יותר
מערכת ice | 
צילום William West
הריביות על המשכנתאות באוסטרליה ירדו בשנים האחרונות אל מתחת ל-2%, אך כמו במדינות רבות, הריבית שם עולה במהירות, מכיוון שהבנק המרכזי מנסה לבלום את האינפלציה, שנמצאת בשיא של 6.8%. הבנק המרכזי של אוסטרליה העלה את הריבית במשך חמישה חודשים רצופים והעלה את שיעור המזומנים הרשמי ל-2.35% מ-0.1%  באפריל בלבד, במאמץ להיפטר מ"נגע האינפלציה", על פי המושל פיליפ לואו.
הבנקים העבירו את עלויות האשראי המוגדלות באמצעות שיעורי הלוואות גבוהים יותר, אשר נעים כעת בין 4% ל-5% ובדרך לעלייה נוספת. אבל בעוד שההוצאות הכוללות עשויות להצטמצם, ובכך לצנן את האינפלציה, מגזר הדיור האוסטרלי נכנס כעת למצב חדש של זרימה שבה הקונים נרתעים מרכישה עקב ריביות גבוהות על הלוואות, או שהם ממתינים לירידת מחירים נוספת והמוכרים לא בטוחים אם הם רוצים למכור במחיר זול יותר. במילים אחרות, שוק הדיור האוסטרלי נמצא בעיצומו של מחלוקת בניסיון להסתגל לשגרה חדשה.
עם ירידת מחירי הבתים באוסטרליה, שהם מהגבוהים בעולם, התנאים באוסטרליה יציעו תובנה לאנליסטים הכלכליים בעולם, כאשר הריבית תמשיך לעלות. על פי דו"ח סבירות הדיור הבינלאומי של Demographia International לשנת 2022, סידני דורגה במקום השני אחרי הונג קונג כעיר הכי פחות משתלמת בעולם. מלבורן נמצאת במקום החמישי. "בהחלט יש יותר מחלוקת בין קונים למוכרים כרגע", אמר אליה אואן, ראש מחקר מגורים ב-Corelogic, אחת מספקיות הנתונים המובילות באוסטרליה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה