השוק

היסטוריה: תשואות האג"ח הממשלתי האמריקאי חצו את ה-4%

הנחת העבודה שהכלכלה העולמית בדרך למיתון שולחות את תשואות האג"ח הממשלתי לשיאים חדשים; אין מה להיכנס להגדרות של "שוק דובי" או שוק "שורי" אלא להבין שהעולם הולך לשנתיים מסוג אחר לגמרי
ניצן כהן | 
הבורסה לניירות ערך בניו יורק (צילום shutterstock)
תשואות האג"ח הממשלתי האמריקאי ל-10 שנים עולות ל-3.994% וזאת לאחר שכבר חצו הלילה את הרמה הפסיכולוגית של ה-4% וזה משמעותי, בעיקר בשל העובדה שכרגע השוק מחפש את נקודת האיזון החדשה.
בימים האחרונים התבטאו שורה של בכירים בפדרל ריזרב כשבין כל ההתבטאויות עובר מסר אחד: חוסר הוודאות גבוה, גבוה מידי וקשה מאוד לקבל החלטות בצורה כזו. מכאן כל אחד יעשה את הניתוחים של עצמו אבל ברור לכולם: הריבית עומדת לעלות בשיעורים ניכרים.

אם כן, נראה שהציבור כרגע רץ לעולם הפקדונות הבנקאיים שמתחילים לשלם ריביות מעניינות מבלי לסכן את הכסף וזה קורה כשבמקביל שוק המניות מאבד גובה, בעיקר משום שהמכפילים מחפשים נקודת איזון.
בעוד שוק האג"ח ממשיך לאבד גובה הרי נשאלת השאלה באיזו תשואה תיווצר נקודת האיזון החדשה. אם אנחנו נמצאים היום ברמה של 4% ולא נראה כי נקודת האיזון קרובה הרי שהדרך עוד ארוכה לנקודת האיזון וזה אומר "מרחץ דמים" בשוק.
משקיעים מוסדיים ישראלים שחשופים מאוד לשוק האמריקאי מספרים שהם כבר מצליחים לקבל ריבית דולרית בפקדונות בנקאיים ברמה של 4.5%. לא תמיד זה בבנק ישראלי אבל זה מספק חניה טובה ואפילו טובה מאוד לכסף "עד יעבור זעם".
באשר לתשואות האג"ח הקצרות יותר הרי שהתשואות על הממשלתי לשנתיים נסחרות כעת ברמה של 4.22% והתשואות ל-5 שנים עמוק מעל ה-4% וזה משקף את הנחות העבודה שאנחנו נכנסים ל-5 שנים שך לחץ אגרסיבי על הכלכלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה