השוק

טלטלה בעולם האשראי החוץ בנקאי: הרשות לני"ע במבצע מעצרים

שלושה בכירים בחברת גיבוי של יונתן כהן נעצרו על ידי הרשות לניירות ערך ושוחררו בתנאים מגבילים. השלושה הם: ג'ולי שאמה, שכיהנה כיועצת המשפטית של החברה, יורם אליאב, שכיהן כמנהל סניף של החברה ורן קאירי, מנכ"ל החברה עד חודש מרץ האחרון
ניצן כהן | 
ענת גואטה, יו"ר הרשות לניירות ערך (צילום אחיקם בן יוסף)
רשות ניירות ערך עצרה שלושה מבכירי גיבוי של יונתן כהן, העצורים ג'ולי שאמה, שכיהנה כיועצת המשפטית של החברה, יורם אליאב, שכיהן כמנהל סניף של החברה ורן קאירי, מנכ"ל החברה עד חודש מרץ האחרון.
השלושה שוחררו בתנאים מגבילים, שאמה תפקיד ערבות בנקאית של 50 אלף שקל, ערבות צד ג' של 300 אלף שקל והוצא נגדה צו עיכוב יציאה מהארץ, אליאב יפקיד ערבות בנקאית של 100 אלף שקל, שתי ערבויות צד ג' בגובה חצי מיליון שקל וגם נגדו הוצא צו עיכוב יציאה מהארץ. 
רן קאירי יפקיד ערבות בנקאית של 200 אלף שקל ועוד ערבויות צד ג' בגובה חצי מיליון שקל, וכמו כן, גם נגדו הוצא צו עיכוב יציאה מהארץ.
ברשות לניירות ערך מקיימים בתקופה האחרונה חקירה נגד בכירי חברת האשראי החוץ בנקאי גיבוי וחברת יונט. כרגע הבשילה החקירה בגיבוי למעצרים ושחרור בערובה משמעותית. ברשות לניירות ערך חוקרים חשדות על משיכת כספים במרמה בהיקף כולל של מיליוני שקלים מהחברה הציבורית שהועברו לכאורה לכיסו של מנהל סניף מזרע של החברה ו/ או למקורבים אליו.
על פי החשדות של רשות ניירות ערך השלושה פעלו במרמה תוך הסתרת פעילותם מהחברה ומהמשקיעים ורגמו לחברה להציג פרטים מטעים בדיווחים בנוגע לעסקאות מהותיות שלה במסגרתן הוצא מהחברה כסף שלא כדין לכאורה.
עוד נחקר ברשות לניירות ערך החשד כי נרשמו רישומים כוזבים בספרי החברה. 
מגיבוי נמסר בתגובה: "הנהלת החברה ובעל השליטה עובדים יומם ולילה למען שיקום החברה והסדר החוב עם הנושים. הנהלת החברה תסייע באופן מלא לכל חקירה מצד הרשויות האמונות על הפרשה, כפי שסייעה לחוקר המיוחד שפרסם את ממצאיו החמורים בנוגע לגורמים שפעלו לפגיעה בחברה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה