השוק

אל-על גורפת רווח מהיר: הפניקס רוכשת 20% מהנוסע המתמיד

שנה מאז שהמדינה דרשה מאל-על למכירת הנוסע המתמיד בתמורה לחבל ההצלה שניתן לה וסיוע הענק, ולאחר חודשים רבים בהם התחמקה חברת התעופה וביקשה הארכות, הפעם העסקה יוצאת לדרך ואל-על מכניסה רווח של  14 מיליון דולר 
מערכת ice |  2
קני רוזנברג (צילום לינקדין/ קני רוזנברג, Magma Images)
סוף סוף זה קורה: אל-על מוכרת מניותיה בנוסע המתמיד, וזאת כמעט לאחר שנה מאז שהמדינה דרשה זאת ממנה כתמורה למענקי הענק שקיבלה לאחר ההתרסקות בתקופת הקורונה.
הפניקס הקדימה את הרכישה, ומימשה כבר היום (שלישי) את מימוש האופציה שהוענקה לה ורכשה 19.9% ממניות חברת אל-על בנוסע המתמיד. הודעת המימוש בהתאם לכתב האופציה המוחזק בידי הפניקס לרכישה של עד 255 ממניות חברת הנוסע המתמיד, עליו חתמו חברת אל-על, הפניקס וחברת הנוסע המתמיד במסגרת עסקת המימון שהעניקה הפניקס לחברת התעופה.

חברת אל-על תכניס לרווחיה כבר במיידי 14 מיליון דולר, ותמשיך להחזיק ב-80.1% מהון המניות המוקצה של חברת הנוסע המתמיד. העסקה משקפת, אם כן, שווי של 75 מיליון דולר למועדון הנוסע המתמיד לפני הכסף, וכ-90 מיליון דולר אחרי הכסף.
על פי הודעת אל-על, כתוצאה ממימוש האופציה, החברה צפויה לרשום בדוחות הכספיים לרבעון השלישי לשנת 2022, גידול בהון המיוחס לבעלי מניות החברה בשל עסקאות עם זכויות שאינן מקנות שליטה, בסך של כ- 63 מיליון דולר. יצוין, כי הסכום האמור אינו סופי ועשוי להתעדכן במסגרת דוחותיה הכספיים של החברה. 
 
כזכור, כבר באוקטובר 2021, החלו הדיווחים סביב חבל ההצלה של אל-על שהתרסקה בתקופת הקורונה, כאשר בנק הפועלים ניהל מגעים עם אל-על לרכישת 20% עד 40% ממועדון הנוסע המתמיד של חברת התעופה שנמצאת במצב כלכלי שאינו מהמשופרים. המגעים מתנהלים לפי שווי חברה של עד 250 מיליון דולר, כך שבמידה שהמכירה תצא לפועל היא תשפר את הנזילות של אל-על ותגדיל את קופת המזומנים ב-100 מיליון דולר.
הדיווחים היו אז בעקבות מכתב של מנכ"ל משרד האוצר האוצר בספטמבר 2021 בו נקבע כי אל-על תקבל סיוע של 50 מיליון דולר וזאת בתמורה לרשימת תנאים כמו הזרמת סיוע דומה של הבעלים. אך הקשה מהתנאים היה מכירת חלק משמעותי ממועדון הנוסע המתמיד.
קבלת המוזמנים לאל-על היה קריטי כדי לחתום על הסכם עם משרד האוצר והזרמת מיליונים לחברה מהמדינה. אך למרות שהתחייבה כבר אז למכירת הנוסע המתמיד בתמורה ל-100 מיליון דולר, עבר תהליך היעד ובינואר השנה המדינה הזרימה בכל זאת מיליוני שקל לחברה הגם שבאל-על לא הצליחו למכור את המועדון. וחברת התעופה קיבלה הארכה לסוף פברואר וגם אז התקבלה הארכה, ואז במרץ וכו' ובעצם כל חודש קיבלה אל-על הארכה מהאוצר.
על פי דו"ח הרבעון הראשון של חברת התעופה השנה, החברה דיווחה על קבלת סך של 340 מיליון דולר על חשבון משלמי המסים במהלך משבר הקורונה (ועוד 260 מיליון דולר מבעל השליטה קני רונזברג, וסך הכול 600 מיליון דולר).
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יותר משישראל שמרו את השבת השבת שמרה על ישראל (ל"ת)
    שומרת כשרות 09/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • בבל"ת
    שומרת נידה 11/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנשים מחזירים את העולם לאחור ורוצים שימחאו להם כפיים. מי שרוצה לטוס שיטוס מי שלא שתדליק נר ותפריש חלות. הכל בכיף. אף אחד לא יחליט פה על אחרים. זה צריך להיות בחוקה של כל מדינה שרוצה להיות חברה באומות המפותחות.
    סגור