השוק

מלכת אנגליה מתה: מה המשמעות הכלכלית על בריטניה כולה?

בריטניה נכנסה ב-2016 לחוסר יציבות פוליטית עם ההחלטה על פרישה מהאיחוד האירופי; מאז התחלפו ממשלות, באה קורונה לעולם (והלכה) והנה התפרצות אינפלציונית ומשבר עם רוסיה, ממשלה נופלת ועוד; הממלכה המאוחדת איבדה עוגן סמלי של יציבות
ניצן כהן |  1
אינפלציה בבריטניה (צילום pexels)
כלכלת בריטניה לאחר מות השליטה הוותיקה בעולם: כל מי שעוסק בעולמות שוק ההון מבין שהמשמעות הגדולה של המונרכיה הבריטית היא במה שהיא משדרת: היא משדרת מסורת, הגינות, שליטה עצמית וכבוד עצמי ויותר מכל, בעולם שמיטלטל ממשבר פוליטי אחד למשנהו את המונח - It Ain't Done - שמשמעותו בתרגום חופשי: "לא עושים דבר כזה".
כלכלת בריטניה נחשבת בעולם הכלכלי ל"אי של יציבות" לתהליכים מושכלים ששואפים יותר מכל לשדר יציבות וביטחון עצמי. אבל הכלכלה הזו עברה לא מעט טלטלות ב-15 השנים האחרונות ולא נראה שהיה אדם אחד בעולם המודרני שחשש ליציבותה של הכלכלה הבריטית וזה משמעותי.

היציבות ששידרה הכלכלה של הממלכה המאוחדת איפשרה לעבור ב-15 השנים האחרונות את משבר הסאב פריים, את הברקזיט, את הקורונה, היציאה מהקורונה והיום את החזרה לעולם אינפלציוני, פלישת רוסיה לאוקראינה ומשבר אנרגיה שאנחנו רואים רק את תחילתו (לפחות נכון להיום) בימים האלה.
אז מה שידרה המונרכיה? מה חלקה באמון הרב שרוכש העולם לכלכלה של הממלכה המאוחדת? יכול כל אחד רק לדמיין לעצמו והמונרכיה הבריטית הייתה דמותה של המלכה שנראה שהייתה כאן מאז ומעולם.
לא, לא צפויה השפעה מיוחדת (שניתן לתרגם אותה לאקסלים מורכבים יותר או מורכבים פחות) לפטירתה של המלכה אליזבת, המסורת שם ארוכה דיו וחזקה דיו כדי להעביר את המושכות מהמלכה ליורש שלה. אבל בכל זאת, כלכלת בריטניה נמצאת בלאו הכי במצב לא טוב (והתחזיות לא ורודות) ומה שהמונרכיה משדרת היא בדיוק מה שצריך כדי לעבור משבר כלכלי כמה שיותר טוב.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    דירה בת"א במחיר אסימון כי יגיע מועד הפרעון שקל יקרוס
    זולינס רון 09/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בהצלחה לאנגליה לצאת לדרך של כלכלה מוצלחת
    סגור