השוק

המלחמה על הכסף הגדול: בנק שווצרי נוסף נפתח בת"א

חודש אחרי שרוטשילד בנק החליט על כניסה לישראל כדי להתחרות על ניהול כספי המיליארדרים הישראלים, בנק EFG השוויצרי פותח גם הוא סניף בתל אביב; הבנק השוויצרי גייס לניהול הסניף המקומי בכיר מבנק הפועלים
ניצן כהן | 
פרנקו פולוני, ראש אזור שוויץ ואיטליה ב-EFG International (צילום EFG)
המלחמה על הכסף הישראלי הגדול בעיצומה. חודש לאחר שרוטשילד בנק החליט לפתוח סניף בישראל, מצטרף הבנק השוויצרי EFG לתחרות ופותח גם הוא סניף בתל אביב. לצורך ניהול הסניף המקומי גייס הבנק השוויצרי בכיר מבנק הפועלים.
נסביר לרגע על מה המהומה. בישראל חיים כיום סדר גודל של 160 אלף מיליונרים והמערכת הבנקאית אוהבת אותם, או כמה שהיא אוהבת אותם וכשהמערכת הבנקאית אוהבת מישהו, היא יודעת להביא את זה לידי ביטוי ולכן טבעי שבנקים שמתמחים בניהול כספי עשירים יגיעו מתי שהוא לישראל להתחרות בבנקים המקומיים.

צריך לזכור, ניהול כספי המיליונרים שווה הרבה כסף למערכת הבנקאית. הם עושים הרבה פעולות ובסכומים גדולים. הבנק יכול להציע להם מוצרים רווחיים עבורו וכן הלאה. בשורה התחתונה: המיליונרים הם הלקוח הבאמת מועדף על הבנק.
באופן עקרוני הבנקים הישראלים יודעים היטב לתת את השירות למיליונרים אבל תחרות עושה רק טוב לכולם ולבנקים הזרים שגילו לפני כמה כמה עשורים את ישראל ומחזיקים כאן נציגיות מפותחות, מצטרפים כעת בנקאים אירופאים.
אם כן, נוסף ל-UBS, HSBC, קרידט סוויס, סיטי בנק ובנק אוף אמריקה התווסף בחודש שעבר בנק רוטשילד והיום מצטרף הבנק השוויצרי  EFG. בנק EFG International מבסס את נוכחותו בישראל עם פתיחת נציגות רשמית בתל אביב עבור הזרוע השוויצרית שלו, EFG Bank AG. הבנק שקיבל אישורים רגולטוריים לפעילות בישראל ויחל מחר רשמית את פעילותו בישראל. פתיחת הנציגות החדשה תרחיב את החשיפה של הבנק לשוק הישראלי, ותאפשר לבנק לנצל הזדמנויות משמעותיות בפעילות ניהול ההון בארץ.
רן היישטיין מונה לתפקיד ראש נציגות הבנק בישראל, והוא יהיה כפוף ישירות לפרנקו פולוני, ראש אזור שוויץ ואיטליה בבנק EFG. היישטיין יעבוד לצד דן שגיא, האחראי על פיתוח הפעילות העסקית של הבנק בישראל ממקום מושבו בציריך.
קודם להצטרפותו ל-EFG, כיהן רן היישטיין כסמנכ"ל בנק הפועלים אינטרנשיונל (BHI) בישראל, כראש נציגות בנק יוליוס בר בישראל וכראש נציגות חטיבת הבנקאות הפרטית השוויצרית של בנק HSBC בישראל.
דן שגיא כיהן כמנכ"ל בנק הפועלים אינטרנשיונל (BHI) בישראל, כמנהל הגלובלי לשוק הישראלי בבנק יוליוס בר בציריך, וכראש הדסק הישראלי בחטיבת הבנקאות הפרטית של בנק HSBC בציריך.
פרנקו פולוני, ראש אזור שוויץ ואיטליה ב-EFG International: "אנו רואים פוטנציאל צמיחה משמעותי בשוק הישראלי, ופתיחת הנציגות תסייע לנו להאיץ את הצמיחה שלנו באזור. אנו מאוד שמחים שרן היישטיין ודן שגיא יובילו את הפעילות העסקית שלנו בישראל, ואנו נרגשים לעבוד איתם בצמוד ולהיעזר בהבנה העמוקה והניסיון הרב שהם מביאים איתם בשוק הישראלי".
EFG International היא קבוצת בנקאות פרטית בינלאומית המציעה שירותי בנקאות פרטית וניהול הון, הפועלת מהמטה שלה הממוקם בציריך, שוויץ. קבוצת עסקי הבנקאות הפרטית של EFG International פועלת באמצעות כ-40 שלוחות ברחבי העולם. מניות החברה (EFGN) רשומות למסחר בבורסת SIX בשוויץ.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה