השוק
ההכנסות עלו לכ-829 מיליון שקלים: מחצית מוצלחת לאייקון גרופ
חברת אייקון גרופ מסכמת את המחצית הראשונה לשנת 2022: ההכנסות במחצית עלו בכ-16% לכ-829 מיליון שקל, הרווח הנקי בתקופה כ-30 מיליון שקל. גם הרווח הגולמי צמח
חברת אייקון גרופ פרסמה היום את תוצאותיה הכספיות למחצית הראשונה והרבעון השני של 2022. החברה, שפועלת בתחום ההפצה ומכירה של מוצרי חברת אפל וכן של מותגים נוספים וכן במתן שירותי מעבדה למוצרי אפל, הונפקה בדצמבר 2021 בבורסה בת"א.
רוני ישראלי ואיילת רוזן צרפתי, מנכ"לים משותפים של אייקון גרופ: "אנחנו מסכמים את המחצית הראשונה עם המשך גידול בהכנסות הקבוצה ועם רווח נקי של 30 מיליון שקל. השיפור בהכנסות הושג בעקבות הגידול בפעילות ההפצה, שהתחזק בין היתר עם השלמת רכישת ויז'ואל, שהינה הנציגה הרשמית בישראל של מותגים מובילים כגון ASUS, ,HPE, Lenovo ואחרים. רכישה זו משתלבת בחברה בצורה מצוינת, כפעילות משלימה להפצה של מוצרי אפל. לאחרונה קיבלה החברה רישיון נוסף גם להפצת מוצרי Lenovo למגזר הפרטי - מהלך משמעותי שמהווה מנוע צמיחה נוסף. במהלך 2022 פתחנו 4 חנויות נוספות של iDigital goodiz ובחודש אוקטובר הקרוב אנו צפויים לפתוח חנות נוספת של iDigital באילת".
עיקרי התוצאות הכספיות למחצית הראשונה של שנת 2022:
• הכנסות הקבוצה במחצית הראשונה של שנת 2022 צמחו בכ-16% לכ-828.8 מיליון שקל, לעומת הכנסות של כ-712.1 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד. הגידול נובע מהגידול בהכנסות בתחום ההפצה כתוצאה מאיחוד של חברת הבת ויז'ואל בחודש מרס 2022.
• הכנסות הקבוצה במחצית הראשונה של שנת 2022 צמחו בכ-16% לכ-828.8 מיליון שקל, לעומת הכנסות של כ-712.1 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד. הגידול נובע מהגידול בהכנסות בתחום ההפצה כתוצאה מאיחוד של חברת הבת ויז'ואל בחודש מרס 2022.
• הרווח הגולמי במחצית הראשונה בשנת 2022 גם הוא עלה בכ-9.5% לכ-91.1 מיליון שקל, לעומת כ-83.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה בשנת 2021. העלייה ברווח הגולמי נבעה מגידול במחזורי הפעילות בתחום ההפצה.
• הרווח התפעולי במחצית הראשונה בשנת 2022 הסתכם בכ-48.5 מיליון שקל, לעומת כ-51 מיליון שקל במחצית הראשונה בשנת 2021. בתחום ההפצה נרשם גידול ברווח התפעולי הנובע מהגידול במחזורי הפעילות ומגידול ברווח הגולמי, כאשר העלויות התפעוליות עלו בשיעור נמוך יותר. ברווח התפעולי בתחום הקמעונאות נרשם קיטון, בעיקר מהירידה במחזורי הפעילות, וכן מרמת הוצאות גבוהה יותר משנה קודמת שבה חנויות הרשת היו סגורות או פעלו עם כוח אדם מצומצם בעקבות הסגרים שהיו.
• הרווח הנקי של אייקון במחצית הראשונה של שנת 2022 הסתכם בכ-30 מיליון שקל לעומת כ-35 מיליון שקל, בתקופה המקבילה אשתקד.
• ההון העצמי של החברה, נכון לסוף מרץ 2022, מסתכם ב-199 מיליון שקל.
עיקרי התוצאות הכספיות לרבעון השני של שנת 2022:
• הכנסות הקבוצה ברבעון השני של שנת 2022 צמחו בכ-8.5% לכ-369.5 מיליון שקל, לעומת הכנסות של כ-340.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע מצמיחה בתחום ההפצה עם איחודה של חברת ויזו'אל החל מחודש מרץ 2022.
• הכנסות הקבוצה ברבעון השני של שנת 2022 צמחו בכ-8.5% לכ-369.5 מיליון שקל, לעומת הכנסות של כ-340.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע מצמיחה בתחום ההפצה עם איחודה של חברת ויזו'אל החל מחודש מרץ 2022.
• הרווח הגולמי ברבעון השני בשנת 2022 עלה לכ-41.7 מיליון שקל, לעומת כ-40.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה בשנת 2021. הגידול הושפע מגידול ברווח הגולמי וברווחיות הגולמית בתחום ההפצה שנבעה בעיקר מהתחזקות שער הדולר ומאיחוד לראשונה של חברה בת עם שיעור רווח גולמי גבוה יותר. בתחום הקמעונאות נרשם קיטון ברווח הגולמי הנובע הן מהקיטון במחזורי הפעילות, הן מגידול בחלקם היחסי של הלקוחות העסקיים והן מהתחזקות שער הדולר שהקשתה על התאמת מחירי הצרכן.
• הרווח התפעולי ברבעון השני בשנת 2022 הסתכם בכ-20.3 מיליון שקל, לעומת כ-23.7 מיליון שקל ברבעון השני בשנת 2021.
• הרווח הנקי של אייקון ברבעון השני של שנת 2022 הסתכם בכ-9.5 מיליון שקל לעומת רווח של 16.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. השינוי ברווח נובע בעיקרו מהגידול החד בהוצאות המימון של החברה, שגדלו ברבעון השני של 2022 ל-8.2 מיליון שקל בהשוואה ל-1.9 מיליון ברבעון המקביל אשתקד, וזאת בעיקר בעקבות תנודות משמעותיות בשערי החליפין המשפיעים על תוצאות החברה.
אירועים מרכזיים:
• במאי 2022 הוארך תוקף הסכם משווק פרימיום APR לשיווק מוצרי אפל, עם חברת איידיגיטל סטור בע"מ וחברת איידיגיטל סולושנס בע"מ, לתקופה של שלוש שנים עד ליום 31 למאי 2025. כמו כן, הוארך תוקף הסכם ההפצה עם חברת אייקון גרופ בע"מ להפצת מוצרי אפל, לתקופה של שלוש שנים עד ליום 31 למאי 2025. לראשונה, נחתם הסכם לשלוש שנים ולא לשנה אחת, עובדה המייצגת שיפור בהתקשרות לטווח ארוך של הקבוצה עם Apple.
• במאי 2022 הוארך תוקף הסכם משווק פרימיום APR לשיווק מוצרי אפל, עם חברת איידיגיטל סטור בע"מ וחברת איידיגיטל סולושנס בע"מ, לתקופה של שלוש שנים עד ליום 31 למאי 2025. כמו כן, הוארך תוקף הסכם ההפצה עם חברת אייקון גרופ בע"מ להפצת מוצרי אפל, לתקופה של שלוש שנים עד ליום 31 למאי 2025. לראשונה, נחתם הסכם לשלוש שנים ולא לשנה אחת, עובדה המייצגת שיפור בהתקשרות לטווח ארוך של הקבוצה עם Apple.
• במרץ 2022 הושלמה העסקה לרכישת השליטה (85.3%) בחברת ויז'ואל, בתמורה לסך של כ- 56.4 מיליון שקל ותשלומים נוספים כמפורט בהסכם (ובהם סכום של כ-9.9 מיליון שקל ששילמה החברה בגין הרווח הנקי של ויז'ואל שנצבר ב-2021 וכן סכום של 3.4 מיליון שקל בגין תמורה מותנת). באמצעות רכישה זו מרחיבה החברה את פעילות ההפצה גם להפצת מותגים שאינם מתוצרת אפל. חברת הבת ויז'ואל קיבלה לאחרונה רישיון להפצת מוצרי Lenovo גם ללקוחות פרטיים בישראל, מהלך שצפוי להגדיל את הכנסות החברה
• ויז'ואל מתמחה במתן פתרונות מחשוב מתקדמים לשוק הצרכני והמסחרי. פעילות ויז'ואל בתחום זה כוללת שיווק ומכירה של מחשבים, ציוד היקפי, תוכנות תשתית, מוצרי אחסון ומוצרי תקשורת המיוצרים על ידי יצרנים בינלאומיים מובילים, ותכנון פתרונות תשתית אינטגרטיביים לגבי מוצרים כאמור.
• סמוך למועד פרסום הדוח קיבלה ויז'ואל מבית אייקון רישיון גם להפצת מוצרי Lenovo בתחום ה-Consumer, מגזר הלקוחות הפרטיים. מהלך זה צפוי להגדיל את הכנסות החברה ברבעונים הבאים.
עוד ב-
• חנויות חדשות: במהלך תקופת הדוח ולאחריה נפתחו 4 חנויות iDigital goodiz במודיעין, באשקלון , בירכא ובגבעתיים. נכון למועד חתימת הדוח נחתם זכרון דברים בקשר לשכירות חנות איידיגיטל סטור במתחם ביג פאשן גלילות אשר בנייתו צפויה להסתיים במהלך שנת 2023. כמו כן, באוקטובר 2022 צפויה להיפתח באילת חנות איידיגיטל סמארט.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה