השוק

אולם האירועים היוקרתי בשרון ייסגר? זו הדרמה המשפטית בנושא

בית המשפט המחוזי מרכז הפך החלטה של בית משפט השלום בפתח תקווה וקבע לאחרונה כי אולם האירועים לה ריין בעמק חפר, יפנה את המבנה בו הוא פועל, זאת לאחר שבעלי האולם לא שילמו 13 חודשי שכירות, בהיקף של כ-1.7 מיליון שקל, בתקופה בה הוטלו מגבלות בשל מגפת הקורונה
מערכת ice |  3
אולם אירועים (צילום freepik)
בית המשפט המחוזי מרכז הפך החלטה של בית משפט השלום בפתח תקווה וקבע לאחרונה כי אולם האירועים לה ריין בעמק חפר, יפנה את המבנה בו הוא פועל, זאת לאחר שבעלי האולם לא שילמו 13 חודשי שכירות, בהיקף של כ-1.7 מיליון שקל, בתקופה בה הוטלו מגבלות בשל מגפת הקורונה. כך פורסם ב"גלובס".
מאחורי סגירת האולם עומד סכסוך משפטי שנוצר בעקבות הטלת הסגרים, בהם עולם המסעדנות והאירועים נפגעו יותר מכולם. הטענה המרכזית היא כי עומדת להם הגנת הסיכול שמשמעותה כי כוח עליון מנע מהם לכבד את החוזה. מדובר באולם בשטח של 3,000 מ"ר באזור התעשייה בעמק חפר, שהושכר על ידי חברת אייסוניק קיד מערכות לחברת לה ריין בשנת 2017, זאת כמובן לצורך ניהול אולם אירועים.
על פי ההסכם שנחתם בין הצדדים, קיימת אופציית הארכת השכירות עד לשנת 2027. אגב, דמי השכירות עומדים על 132 אלף שקל לחודש. חברת לה ריין הפסיקה לשלם במרץ 2020, עם הטלת הסגר ובהמשך מגבלות הקורונה. היא ביטלה את השיקים ולא שילמה במשך 13 חודשים, כשרק באפריל 2021 חזרה לשלם. לה ריין טענה כי החברה מנצלת את המצוקה אליה נקלעה בעקבות הקורונה ומבקשת להשכיר את הנכס במחיר גבוה יותר.
 
בית משפט השלום בפתח תקווה דחה את הבקשה לצו פינוי, וקבע כי ההחלטה שלא לשלם את דמי השכירות לא מהווה חוסר תום לב, ומדובר בנסיבות של כוח עליון שמנע מגן האירועים להשתמש בנכס. בערעור קבעו בדעת הרוב, השופטות חנה נדב ויסכה רוטנברג, כי אמנם גן האירועים לא יכול היה לצפות את המגיפה והשלכותיה, אך קיום החוזה לא הפך לבלתי אפשרי לחלוטין.
 
בנוסף, נקבע כי גן האירועים  לא הוכיח כי לא היו לו הכנסות בתקופה זו, וכי לא הוכח אילו אירועים התקיימו באותה התקופה. מועד הפינוי נקבע לעוד 90 ימים החל מיום מתן פסק הדין שניתן ב-22 לאוגוסט.
תגובת עו"ד יעקב לאור המייצג את לה ריין: "לצערינו כל הצעה להסדר נדחתה על ידי המשכירה והיא זו שעמדה על כך כי יקוב הדין את ההר. השאלה המשפטית היחידה שצריכה להיות על הפרק היא מהו הסכום לתשלום. חברת לה ריין לומדת את החלטת ביהמ"ש המחוזי ומגישה בקשת רשות ערעור לבית המשפט העליון בד בבד עם הגשת בקשה לעיכוב ביצוע. אנו סבורים כי הפעילות התקינה של גן האירועים תמשך. דעת המיעוט אימצה את עמדת ביהמ"ש השלום ועמדת חברת לה ריין. אנו סבורים כי במציאות המורכבת והמיוחדת הקשורה עם נסיבות התיק גם ביהמ"ש העליון יאמץ את עמדתינו ויהפוך את החלטת תוך שהוא מאמץ את עמדתה המאוזנת של דעת המיעוט".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אלוקים יבוא אתכם בית המשפט לדין קשה. (ל"ת)
    חנה 08/2022/30
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 2.
    שופטת
    הלביאה 08/2022/30
    הגב לתגובה זו
    5 1
    מטומטמת, איך יכלו לקיים אירועים בתקופת הקורונה כשכולם היו בסגר. בית משפט שלום צדק והשופטת במחוזי חיה בללנד כנראה
    סגור
  • 1.
    תמיד עצוב...כשעסק נסגר.
    מישהי שאכפת לה.. 08/2022/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    צריך להכיר את כל העובדות לסיפור המוצג בכתבה, אך זה עצוב לדמוע שמערכת המשפט/המדינה לא תומכת בעסקים הללו שנפגעו בתקופת הקורונה. יש בעולם מלא דוגמאות לעזרת הממשלות לעסקים בתשלומי מיסים בכללי.
    סגור