השוק

פייבר פספסה תחזיות והנמיכה ציפיות; המניה יורדת במסחר המוקדם

החברה הישראלית שנחשבת לחלוצת העבודה העצמאית ברשת הכניסה פחות כסף מהצפוי, ואף הורידה את התחזיות לרבעון הבא ולשנה כולה – אך העלתה את תחזית שולי הרווח שלה
יאיר מור | 
מיכה קאופמן פייבר (צילום Fiverr יחצ)
ענקית "כלכלת החלטורה" הישראלית Fiverr הציגה היום (חמישי) את הדו"ח שלה לרבעון השני של 2022, ובדומה לחברות רבות אחרות המשבר פגע בה באופן ברור, שגרם לתגובת משקיעים בדמות ירידה במניית החברה במסחר המוקדם.
הכנסות החברה ברבעון עמדו על 85 מיליון דולר – עלייה של 13% לעומת שנה קודם לכן, אך כמיליון וחצי דולר מתחת לציפיות האנליסטים ואף החברה עצמה; בשורה התחתונה היא רשמה הפסד נקי בגובה 41.9 מיליון דולר – אך בשורת הרווח למניה (לפני GAAP) היא רשמה 12 סנט – 33% מעל הציפיות ל-9 סנט.
החברה הסבירה את הירידות בכך שהגדלת ההוצאות של עסקים קטנים ובינוניים הואטה בשל חששות מהמשבר, אם כי הן עדיין גדלו: מספר הקונים עלה ב-5% ל-4.2 מיליון, ההוצאה הממוצעת לקונה עלתה ב-14% ל-259 דולר, ומספר הלקוחות שהוציאו יותר מ-10,000 דולר בשנה עלה ב-60%.
מיכה קאופמן, המייסד המשותף והמנכ"ל, ניסה להרגיע ואמר כי "בנינו צוות ושוק פרילאנסרים נהדרים במהלך העשור האחרון. למעשה, פייבר כיום גדולה פי שלושה מהחברה שהנפקנו רק לפני שלוש שנים. צמיחה היתה, ותמיד תהיה, העדיפות שלנו. עם זאת, עם תנאי שוק גרועים מהצפוי, כאשר צמיחה הופכת ליקרה, במקום לצמוח בכל מחיר בחרנו לתעדף EBITDA ותזרים מזומנים חופשי, ולהאיץ את הקצב לעבר מודל המטרה ארוך-הטווח שלנו. אנו מאמינים שזה מציב אותנו בעמדה כלכלית חזקה יותר להגביר את השקעות הצמיחה כאשר תנאי השוק ישתפרו".
ה-EBITDA (רווח לפני ריבית, מסים ופחת) עמד על 4.6 מיליון דולר לעומת 7.4 מיליון לפני שנה, המהווים שולי רווח של 5.4% לעומת 9.8%. החברה הנמיכה את ציפיות ההכנסות שלה לרבעון השלישי ל-80.5-82.5 מיליון דולר, המהווים גידול של 8%-11% בלבד, ולשנה כולה ל-332-340 מיליון דולר המהווים 12%-14% צמיחה, אך העלתה את תחזיות ה-EBITDA ל-5-6 מיליון דולר ברבעון הקרוב ו-19.5-21.5 מיליון דולר בסיכום השנתי. זאת בזכות "צעדים לכיוון מחדש של עדיפויות ההוצאות שלנו" – כלומר, פיטורי 60 מעובדי החברה שעליהם דיווחנו בשבוע שעבר.
מניית החברה, שאיבדה מתחילת השנה מעט יותר מ-66% מערכה, ובשבוע המסחר הנוכחי עלתה ב-15.6%, יורדת במסחר המוקדם בוול-סטריט בשיעור שבין חמישה לעשרה אחוזים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה