השוק

אייר בי.אנד.בי המריאה ושברה שיאים – אבל המניה התרסקה

ענקית הזמנת החופשות שברה שיאי הזמנות והכנסות ועמדה בתחזיות האנליסטים – אך נראה שזה לא הספיק להם, שכן לאחר הצגת הדו"ח רשמה המניה ירידה משמעותית
יאיר מור | 
airbnb
בין מאות החברות שהציגו אמש את דו"חותיהן לרבעון השני היתה ענקית התיירות אייר בי.אנד.בי, שחוללה מהפכה בתחום הנסיעות בזכות האפשרות לכל אדם להציע חדר (ובשלבים מאוחרים יותר גם "חוויות – כלומר אטרקציות שונות, החל מהדרכת טיולים ועד כרטיסים לאתרי בילוי).
בסך הכל, הציגה החברה דו"ח מצוין, והצליחה לעמוד בתחזיות האנליסטים עם הכנסות בגובה 2.1 מיליארד דולר – עלייה של 58% לעומת שנה שעברה ו-73% לעומת 2019, השנה האחרונה לפני הקורונה, קרוב לקצה העליון של תחזיות החברה לטווח שבין 2.03-2.13 מיליארד דולר וטיפה מתחת לתחזיות האנליסטים ל-2.11 מיליארד; ורווח למניה בגובה 59 סנט לעומת תחזיות ל-44 סנט בלבד.
החברה חגגה גם מספר שיאים ששברה: ההכנסות הרבעוניות היו שיא חדש; מספר ה"לילות וחוויות" שהוזמנו הגיע לשיא כל הזמנים – 103.7 מיליון, עלייה של 25% לעומת השנה שעברה, 24% לעומת 2019 ומעט מעל 102.1 שהוזמנו ברבעון הקודם. החברה ציינה כי השיא הזה עשוי להישבר שוב ברבעון הנוכחי, שכן "העלייה בהזמנת לילות בהשוואה לשנה שעברה הואצה מיוני ליולי, כאשר נכנסנו לעונת השיא של הנסיעות"; בהקשה זה, היא חגגה שיא נוסף – יום העצמאות האמריאי, ב-4 ביולי (אחרי תקופת הדו"ח המדובר) היה שיא ההכנסות של החברה ליום בודד בכל הזמנים.
למרות כל זה, היו גם כמה נקודות שאכזבו את  האנליסטים: מלבד ההכנסות הנמוכות בשיעור זעיר מהמצופה, הצפי היה שהעלייה במספר ההזמנות תהיה 27% ולא 25%; כמו כן, סך ההזמנות הכולל היה 17 מיליארד דולר – עלייה של 27% מלפני שנה אך ירידה של אחוז לעומת הרבעון הקודם, למרות שרבעון האביב-קיץ הוא בד"כ שיא ההזמנות לקראת החופשות.
הרווח הנקי עמד על 379 מיליון דולר, לעומת הפסד של 19 מיליון ברבעון הקודם, הפסד של 68 מיליון לפני שנה והפסד של 297 מיליון ברבעון השני של 2019, השנה שלפני הקורונה.
לרבעון הנוכחי אמנם צופה אייר בי.אנד.בי עלייה בכמות ההזמנות ביולי, אך כנראה האטה לאחר מכן, שכן היא צפתה "האצה צנועה" בלבד בהזמנות והכנסות בסכום של 2.78-2.88 מיליארד דולר, מעט מעל תחזיות האנליסטים ל-2.77 מיליארד.
כאמור, נראה שהנתונים אכזבו את המשקיעים, שכן לאחר שביום המסחר עלתה המניה ב-4.6%, בשעות המסחר המאוחר היא ירדה ב-6.6%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה