השוק

בכיר בתעשיית הגז הרוסי נמצא מת לאחר שנורה בראשו

בכיר נוסף שקשור לחברת הגז הממשלתית הרוסית, נמצא מת בביתו. כלי התקשורת מטעם המדינה דיווחו כבר על מספר מקרים כאלו, ותייגו אותם כהתאבדויות
מערכת ice | 
גזפרום (צילום מתוך האינסטגרם)
בכיר רוסי עם קשרים בתאגיד הגז הלאומי של רוסיה, גזפרום, נמצא מת עם סימני ירי בראשו. גופתו נמצאה בבריכת שחייה, כך דיווחה התקשורת הרוסית המקומית מוקדם יותר השבוע.
על פי הדיווחים, עובדי חירום הגיעו לבית במחוז ויבורגסקי ברוסיה ביום שני כדי למצוא את גופתו של יורי וורונוב, תושב סנט פטרסבורג בן 61, שוכבת בבריכה עם אקדח בקרבת מקום וכמה תרמילי כדורים בתחתית הבריכה. כך על פי 47news, כלי חדשות רוסי מקומי. וורונבוב הקים חברת הובלה ולוגיסטיקה, Astra-Shipping, שחתמה חוזי עובדה עם גזפרום באזור הארקטי.
בשלושת הימים שקדמו למותו, איש לא נכנס או יצא מהבית, לפי צילומי האבטחה שנבדקו על ידי המשטרה. אשתו של וורונוב אמרה לשוטרים שהוא עזב את סנט פטרסבורג ב-1 ביולי לאחר כשבועיים של שתייה מרובה ו-ויכוחים עם שותפים בחברה, כך דווח ב-47news. הבית שבו הוא מת ממוקם בחלק אולטרה-עשיר של אזור שנקרא פסקי.

47news סקר רשומות שהראו שהחברה שלו נקלעה לסכומים גבוהים של חובות ב-2020 וב-2021, כך דיווחה הרשת. המחלקה המחוזית של רשות החקירה של רוסיה בוחנת את הנסיבות והסיבות למותו של וורונוב.
בחודשים האחרונים מתו כמה אנשי עסקים רוסים בעלי קשרים עם גזפרום. רובם נקבעו כהתאבדויות או רצח והתאבדות, אך מקרי המוות עוררו חשד מסוים. בסוף ינואר, ליאוניד שולמן, ראש שירות התחבורה של Gazprom Invest, נמצא מת בחדר האמבטיה שלו ליד מכתב התאבדות שבו התלונן על כאבים ברגלו השבורה, כך לפי העיתון הרוסי העצמאי נובאיה גזטה. באותה עת הוא נחקר בגין הונאה לכאורה בגזפרום.
 
בפברואר מצאה המשטרה את בכיר גזפרום, אלכסנדר טיוליאקוב, תלוי במוסך שלו בסנט פטרסבורג, כך דיווחה נובאיה גזטה. המשטרה פקפקה באותנטיות של מכתב התאבדות שנמצא ליד גופתו, לפי השקע. כמה חודשים מאוחר יותר באפריל, האוליגרכים הרוסים סרגיי פרוטוסניה ולדיסלב אבייב נמצאו מתים לצד גופות נשותיהם וילדיהם בתקריות נפרדות שהתגלו בהפרש של יום.
פרוטוסניה היה מנהל לשעבר בחברת נובאטק, חברת גז עם קשרים הדוקים לגזפרומבנק. בווילה יוקרתית שכורה באזור קטלוניה בספרד, הוא נמצא תלוי, ואשתו ובתו נדקרו למוות, כך לפי הרשת הספרדית Telecinco.
 
אף על פי שהמשטרה חקרה את המקרה כרצח-התאבדות, בנם של נובאטק ובנם של פרוטוסניה ערערו על התיאוריה שאביו רצח והתאבד, במקום זאת אמר שכל שלושת בני המשפחה נרצחו.
ב-18 באפריל, סוכנות הידיעות הרוסית שבשליטת המדינה TASS דיווחה על מותו של ולדיסלב אבאייב - פקיד קרמלין לשעבר וסגן נשיא לשעבר של גזפרומבנק, הזרוע הפיננסית של גזפרום - יחד עם אשתו ובתו בדירת המשפחה במוסקבה. סוכנות הידיעות אמרה כי ראיות ראשוניות מצביעות על כך שהמוות היה חלק מרצח-התאבדות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה