השוק

קבוצת תדיראן משקיעה 85 מיליון שקל: מה תרכוש בכסף?

שנה וחצי לאחר שרכשה 75% מתדיראן סולאר: קבוצת תדיראן משלימה את רכישת יתרת המניות בחברת הבת תמורת עשרות מיליוני שקלים
מערכת ice | 
אלירן טוויטו משה ממרוד (צילום ישראל הדרי)
תדיראן גרופ ממשיכה להרחיב את פעילות האנרגיה המתחדשת שלה ומדווחת היום על השלמת עסקת מימוש האופציה לרכישת יתרת המניות (25%) שלא היו בבעלותה בחברת הבת, תדיראן סולאר, מידי אלירן טוויטו, מי שהיה הבעלים היחיד של תדיראן סולאר (בשמה הקודם, אלירן סולאר בע"מ) עד שמכר 75% ממנה לתדיראן לפני כשנה וחצי.
במועד השלמת העסקה, שילמה תדיראן לטוויטו 46 מיליון שקל (מתוכם כ-7.4 מיליון שקל מהווה סיום התחשבנות בגין העסקה המקורית לרכישת 75% ממניות תדיראן סולאר); והיא עתידה לשלם בנוסף עוד 46 מיליון שקל שישולמו ב-4 תשלומים רבעוניים שווים ורצופים, שהראשון מביניהם ביום ה-30 בספטמבר השנה. כמו כן, טוויטו עשוי לקבל תמורה נוספת, התלויה בביצועי תדיראן סולאר בשנת 2022, אך אינה מהותית עבור החברה.

הגידול בשווי תמורת הרכישה לאורך השנה וחצי האחרונות הוא בראש ובראשונה פועל יוצא של הרחבת פעילותה של תדיראן סולאר ושיפור ביצועיה, וכן תוצאה של הקדמת ומימוש האופציה על ידי קבוצת תדיראן שחלקה מותנית בביצועי תדיראן סולאר בשנת 2022 כולה. בתחילת 2021, כאמור, רכשה קבוצת תדיראן 75% מאלירן סולאר תמורת כ- 45.3 מיליון שקל, כך שסך השקעתה בחברה הוא (כולל תשלומים בגין עמידה באבני דרך מאז הרכישה הראשונה) הוא 137.3 מיליון שקל.
תדיראן סולאר, שהוקמה בשנת 2009, מייבאת, מתכננת, מפיצה ומוכרת מוצרים להרכבת מערכות פוטו-וולטאיות (PV) בישראל. מערכות PV הן מערכות המאפשרות המרה ישירה של אנרגיית השמש לחשמל, וכך הן יוצרות חיסכון בצריכת אנרגיה - פתרון מאוד פופולרי בארצות חמות דוגמת ישראל. תדיראן סולאר מספקת פתרון סולארי מתקדם החל מפאנלים סולאריים, דרך תשתית התקנה של הפאנלים על הגג, אופטימייזר שממקסם את הפקת החשמל מהפאנל וכלה בממיר זרם שתפקידו להפוך את זרם החשמל המיוצר בפאנלים ומנותב לממיר, מזרם ישר לזרם חילופין הניתן לחיבור לרשת החשמל הארצית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה