השוק

בנו של בעלי "תיקון עולם" קיבל 19 מיליון שקלים במתנה

ברק רוזן, הבעלים של חברת הקנאביס הגדולה תיקון עולם, העביר את הבעלות על החברה לבנו בן רוזן, שקיבל את המניות מאמו, המהוות כ־17.7% ממניות החברה ושוויין נעמד על 19.1 מיליון שקל
מערכת ice | 
ברק רוזן (צילום חן גלילי, pixabay)
שלוש שנים אחרי המיזוג הענק בענף הקנאביס הישראלי, ברק רוזן, הבעלים של חברת הקנאביס הגדולה תיקון עולם, העביר את הבעלות על החברה לבנו בן רוזן. ורד רוזן, אשתו של ברק, העבירה את 8 מיליון מניותיה בחברה לבנם, בן רוזן, ללא תמורה. המניות הללו מהוות כ־17.7% ממניות החברה ושוויין נעמד על 19.1 מיליון שקל.
ברק רוזן השלים את השתלטותו על תיקון עולם ב-2019, הרכישה נעשתה לפי שווי חברה של 148 מיליון שקל. עם המיזוג בין תיקון עולם לקנביט, איתן בן אליהו מונה ליו"ר החברה, ואילו חברת הכנסת לשעבר יפעת קריב, מונתה לסמנכ"לית השיווק.
תיקון עולם הינה חברה מובילה בתחום הקנאביס הישראלי, אך בן רוזן מקבל אותה מהוריו כשהיא נמצאת במומנטום שלילי במיוחד. שווייה של קנביט בבורסה בעת שרכשה את תיקון עולם היה 240 מיליון שקל, כך שעם רכישת תיקון עולם שווי החברה הממוזגת אמור היה לעלות לכמעט 400 מיליון שקל. אך בפועל, מה שקורה שלוש שנים לאחר המיזוג הוא ההפך הגמור, כאשר שווי שתי החברות יחד הוא 109 מיליון שקל בלבד, כשהמניה צנחה בלא פחות מ־77%.
 
הסיבה לירידת הערך הגבוהה היא בעיקר בגלל הכנסותיה הדלים של תיקון עולם קנביט. ב־2021 הסתכמו הכנסות החברה ב־37 מיליון שקל לעומת 22 מיליון שקל ב־2020. ההפסד הנקי הסתכם ב־31 מיליון שקל.
 
מתיקון עולם נמסר בתגובה: "מזה כשנה בן הינו עובד מן המניין בחברה, למד על צמח הקנאביס, על התעשייה בכל אגפי החברה מרמת החקלאות עד התפעול, הייצור, הפיתוח העסקי והמטופלים. בן הוא חלק מצוות פיתוח העסקי בחברה אשר השיקה לאחרונה את סדרת OLAM סדרה המאופיינת במוצרים המתבססים על זני הדור הבא אשר פותחו והושבחו במתקני הגידול של החברה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה