השוק

המשבר מגיע לאינטל? מקפיאה גיוסי עובדים בחטיבה המובילה

ענקית השבבים הודיעה לעובדים בשני מיילים שונים על האטה והקפאה של העסקת עובדים חדשים בשל המשבר הכלכלי העולמי. אינטל ישראל מסרה בתגובה: "נמצאים בראשיתה של צמיחה, התוכניות לישראל נותרו ללא שינוי"
יאיר מור | 
אינטל בבשורה לעובדים (צילום unsplash)
אינטל הודיעה לעובדי החטיבה המרכזית שלה על צעדים להאטת הוצאות החברה, כך לפי מזכר שנשלח השבוע במייל והגיע לידי סוכנות הידיעות רויטרס.
במייל, שנשלח לעובדי חטיבת השבבים למחשבים נייחים וניידים, אמרה אינטל כי היא "עוצרת את כל ההעסקות ומקפיאה את כל דרישות העובדים (כלומר הצעות המשרות; י"מ)". במזכר צוין כי לפחות חלק מהעסקות העובדים יוכלו להימשך עוד כשבועיים, לאחר הערכה שתבצע החברה ותחליט כמה מאותן משרות חשובות מספיק כדי לאייש אותן בתקופה הנוכחית.
חטיבת שבבי המחשבים הנייחים והניידים היא מקור ההכנסות המרכזית של אינטל – 9.3 מתוך 18.4 מיליארד דולר שהכניסה החברה ברבעון הראשון של 2022 הגיעו ממכירות החטיבה הזו.
עם זאת, ההקפאה, בנוסף להיותה זמנית, אינה כללית: במזכר שנשלח יום קודם לכן על ידי מנכ"ל אינטל, פט גלסינגר, נאמר כי החברה רק "מאטה" את הגיוסים לאור המשבר והשינוי האסטרטגי שעובר עליה מאז מינויו לתפקיד, מחברה שמתמקדת בייצור שבבים בטכנולוגיה קניינית שלה לחברה שמייצרת שבבים לפי תוכניות של לקוחות חיצוניים.
גם אינטל ישראל מבהירה בתגובתה לתקשורת כי החברה רחוקה מהתנהלות משברית: "המציאות הכלכלית השתנתה – אך יש לזכור שעדיין הטכנולוגיה היא הדבר החשוב ביותר שמניע כרגע את האנושות. ישנה דרישה אדירה לשבבים – תור הזהב של ענף המוליכים למחצה. יחד עם האסטרטגיה החדשה שהתווינו, אנו מאמינים שאינטל, יחד עם תעשיית השבבים, נמצאים בראשיתה של צמיחה ובתנועה חזקה קדימה. שנת 2022 מסתמנת כשנה שיא בהיקף ההשקעות, כאשר רק ב-5 החודשים הראשונים של השנה גייסנו 23,000 עובדים חדשים בכל העולם, והשלמנו גיוס של מעל ל-1,000 עובדים בישראל. במקביל, הכרזנו על השקעות ענק בהקמת מפעלי ייצור בגובה 38 מיליארד דולר באירופה וארה"ב. עם זאת, המציאות המאקרו-כלכלית החדשה מחייבת אותנו להיערך ולבחון כיצד הוצאות עתידיות יסייעו לנו להוציא לפועל את התוכנית האסטרטגיה החדשה. ב-90 הימים הקרובים נתרכז בקליטת 23,000 העובדים החדשים , לצד האטה בקצב גיוס כ"א אל מול הצרכים העסקיים. תוכניות הצמיחה והגדילה שלנו לישראל – בינוי מפעל אינטל קרית גת בעלות של 10 מיליארד דולר, הקמת קמפוס חומרה ל-6,000 מהנדסות ומהנדסים בחיפה, והקמת פעילות פיתוח חדשה בבאר שבע – נותרות ללא כל שינוי".
מניית אינטל ירדה בשנה האחרונה בכ-28%, וגם אתמול סגרה את יום המסחר בוול-סטריט בירידה של 5.3%, וזה עוד לפני שפורסם המזכר בנוגע להאטת או הקפאת העסקות העובדים החדשים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה