השוק
גורף את הרווחים: זה המענק המטורף של מנכ"ל צים
העבודה הטובה של אלי גליקמן והרווחים הענקיים של החברה בדוחות האחרונים הובילו להצעה למענק הוני של 208 אלף אופציות עבורו. הפער בין שווי האופציות לשווי המניות הוא 3.3 מיליון דולר
חברת צים היא אחת החברות היחידות שהרוויחו ממגיפת הקורונה. לפני עשרה ימים, החברה פירסמה את הדוחות הכספיים שלה והציגה רווחים שלא נראו כמותם בשנים האחרונות. אחד המרוויחים הגדולים הוא מנכ"ל החברה, אלי גליקמן, שזכה למענק מטורף מהדיווידנד של החברה.
חברת צים דיווחה על תוצאות שיא לרבעון הרביעי של 2021 ולשנת 2021, עם נתונים מטורפים, עם רווח שנתי של 4.65 מיליארד דולר - זינוק של 787% מהרווח של שנת 2020 שהסתכן ב-524 מיליון דולר. מחזור ההכנסות בשנת 2021 הסתכם ב-10.73 מיליארד דולר - עלייה של 169% מהשנה הקודמת. חברת הספנות של עידן עופר, בניהולו של אלי גליקמן, פרסמה את התוצאות העסקיות גם לרבעון הרביעי, שהסתכם ברווח נקי של 1.71 מיליארד דולר ועלייה של 366%, לעומת רווח של 366 מיליון דולר הרבעון המקביל בשנה שעברה.
צים הפיקה את המיטב מהנסיגה בהיצע של הובלת הסחורות במטוסי נוסעים והמשיכה בעלייה עצומה של המסחר באינטרנט. החברה הכריזה על חלוקת דיבידנד בסך של כ-2.04 מיליארד דולר, או 17.00 דולר למניה, סכום המייצג 50% מהרווח הנקי לשנת 2021 על בסיס מצטבר (לרבות חלוקת ביניים רבעונית שכבר בוצעה על חשבון תוצאות הרבעון השלישי לשנת 2021).
על פי הפרסום בדה מרקר, החברה דיווחה בסוף השבוע החולף על כך שתכנס אסיפת בעלי מניות ואישור חלוקת מענק הון למנכ"ל גליקמן. על פי אותה ההצעה, צים תקצה לגליקמן 208 אלף אופציות המהווים 0.17% מהון החברה לאחר ההנפקה. המנכ"ל יוכל לממש את האופציות בארבעה חלקים שווים הראשונה באפריל של השנה הבאה והאחרונה באפריל 2026.
עוד ב-
הקצאת האופציות לגליקמן ואופציות נוספות לדירקטורים וליו"ר החברה היא עבור התרומה של גליקמן לפעילות החברה, כך הסבירו בצים. כך תיווצר זהות בין האינורס של המנג"ל לאינטרס של בעלי המניות שלחזק את רצונו של גליקמן לקדם את החברה ולגרום לו להמשיך לפעול לטובתה. הבעיות היא שמחיר מימוש האופציות זהה למחיר הממוצע של המניע ב-30 ימי מסחר שקדמו ל-8 במרס, יממה לפני פרסום הדוחות. מחיר שנמוך ב-19% ממחיר המניה הנוכחי וכך קיים פער בין מחיר האופציות לבין מחיר המניה, פער בסכום של 3.3 מיליון דולר.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(5):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
3.מה עם הכסף שהמדינה שמה כדי להציל אותםקובי 03/2022/20הגב לתגובה זו1 0כלומר אנחנוסגור
-
המדינה לא שמה שקל.ארנולד 03/2022/21הגב לתגובה זו4 1צים חברה מנצחת לא לוזרית.סגור
-
2.הצלחה במה?! בלדפוק את כולם בקרטל מחירי ההובלה הימית?אזרח פשוט 03/2022/20הגב לתגובה זו2 0גליקמן וחבריו בעולם הספנות, תרמו את התרומה המכרעת ביותר ליוקר המחייה המטורף, למה אתם שואלים? כי כאשר מחיר הובלה של מכולה עולה בערך בפי 10 תוך תקופה קצרה מאוד, הכל עולה לנו יותר יקר.. שמענו את חברות הספנות בוכות בזמן הקורונה על משבר, פחד מפגיעה קשה בענף.. וכן נבואות זעם כאלה אחרות, בפועל עשו עלינו סיבוב חברה גבולית מבחינת הרווחיות פתאום מרוויחה במיליארדי דולרים 800% כמעט עלייה ברווח אין לזה אח ורע כי זה פשוטו כמשמעו גזל וגניבה של כולנו, הכל ימשיך להתייקר, אל תטעו שום דבר לא יחזור להיות מה שהיה.סגור
-
1.כל הכבוד!! (ל"ת)קובי 03/2022/19הגב לתגובה זו2 1סגור
-
אני יודע מי אתהיעקב 03/2022/21הגב לתגובה זו0 0ואתה לא יודע מי אניסגור