השוק

פז וכאל יעמידו הלוואות לכל מטרה באפליקציית yellow

פז חתמה על הסכם עם כאל לפיו כאל תעמיד הלוואות ללקוחות פז תמורת תשלום לחברה; פז הולכת ומשלימה את המהפך מחברת אנרגיה לענקית קמעונאות ונראה שהשלב של מתן הלוואות הוא שלב נוסף בתהליך
ניצן כהן | 
ניר שטרן (צילום סיון פרג', פלאש 90/ יוסי אלוני)
אחרי שהודיעה על כוונתה לחלק את מניות בית הזיקוק באשדוד כדיווידנד בעין, עושה פז צעד נוסף בדרך להפיכה שלה לענקית קמעונאות מקומית. החברה חתמה עם חברת כרטיסי האשראי כאל על הסכם במסגרתו כאל תעמיד הלוואות ללקוחות פז שעושים שימוש באפליקציה תוך חלוקת רווחים.
ההלוואות, החיתום, הגביה וכן הלאה יהיו באחריות כאל בעוד הגישה ללקוחות פז תתבצע באמצעות האפליקציה של החברה (אפליקציית yellow). בסופו של יום פז עושה מהלך דומה לזה של שופרסל שמינפה בתקופת איציק אברכהן את מועדון הלקוחות הגדול שלה גם לתחומי האשראי מה שאיפשר לה לנצל טוב יותר את המאגר הגדול של הלקוחות הרשומים במועדון.

האפליקציה של פז נחשבת לאטרקטיבית מאחר והיא מעניקה הטבות משמעותיות ללקוחות שלה מה שעוזר לה להפוך את האפליקציה לסוג של ארנק אלקטרוני שאולי בעתיד יהיה ארנק אלקטרוני שיורחב מעבר לחנויות הנוחות ותחנות התדלוק של פז.
כאן המקום לציין שמאז שמונה ניר שטרן למנכ"ל פז הוא לוקח את החברה חזק לכיוון הקמעונאי והוביל למעשה את רכישת סניפי "סופר יהודה" שממוקמים בלב שכונות המגורים בתל אביב. המיזוג של פז עם פרשמרקט האיץ את התהליך הזה.
פז נחשבת לחברת תחנות הדלק הגדולה בישראל. החברה הייתה הראשונה שהשיקה רשת חנויות נוחות במתחמי תחנות הדלק תחת המותג "yellow", חנויות נוחות שזכו להצלחה שלמעשה סימנה את הכיוון עבור החברה.
בשנה שעברה הייתה צריכה פז לקבל החלטה על הכיוון אליו היא רוצה ללכת כשעל סדר היום עמד מיזוג עם שיכון ובינוי אנרגיה או פיצל בית הזיקוק באשדוד והתמקדות בעולם הקמעונאות. ופז קיבלה את ההחלטה ללכת על הכיוון הקמעונאי (רכישת סופר יהודה ומיזוג עם פרשמרקט) והשלב הנוכחי של שיתוף פעולה עם כאל, מהווה פעילות מתבקשת ומשלימה למהלך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה