השוק

סקיי הקימה קרן רביעית בהיקף של 350 מיליון דולר

סקיי מתכוונת להמשיך במדיניות ההשקעה בחברות בוגרות תוך שימוש במינוף נמוך; בסך הכל מנהלת סקיי 4 קרנות בהיקף כספי כולל של 800 מיליון דולר; המשקיעים בקרן החדשה הם המשקיעים בשאר הקרנות של סקיי
ניצן כהן |  1
השותפים בקרן סקיי (צילום אלי אטיאס)
קרן הפרייבט אקוויטי סקיי (SKY) השלימה הקמה של קרן רביעית בהיף כספי כולל של 350 מיליון דולר. סקיי מתכוונת להמשיך במדיניות ההשקעה בחברות בוגרות תוך שימוש במינוף נמוך.
מאז החלה את פעילותה בשנת 2005, גייסה סקיי 4 קרנות בהיקף כולל של כ-800 מיליון דולר. מדיניות ההשקעה של סקיי היא רכישת שליטה או שליטה משותפת בחברות ישראליות בוגרות ומעורבות  אקטיבית ליצירת ערך בחברות, תוך שימוש במינוף נמוך.
 
המשקיעים בקרן, רובם ככולם משקיעים מוסדיים שהשקיעו בקרנות הקודמות, ואליהם הצטרפו משקיעים חדשים, בניסיון לאתר תשואות באפיקים אלטרנטיביים.
הקרן נסגרה בתקרת הגיוס, כאשר מנהלי הקרן בחרו שלא להגדיל אותה על אף ביקושי יתר מהמשקיעים, וזאת על מנת להמשיך לפעול בסביבה עסקית דומה לזו שבה פעלו הקרנות הקודמות.
צביקה יוכמן, מייסד ושותף מנהל בקרן סקיי, אמר: "הקרן החדשה תמשיך את מדיניות ההשקעות של הקרנות הקודמות: השקעה בחברות ישראליות בוגרות בתחומים מגוונים בעלות פוטנציאל להצפת ערך. הקרן תמשיך להיות מעורבת אקטיבית ביצירת ערך לחברות הפורטפוליו שלה כפי שעשתה בשנים האחרונות".
השותפים בקרן סקיי הינם צביקה יוכמן, ניר דגן, אמיר ארבן, ציון אגיב, ליאת בנימיני ומיטל הלר. הקרן השלישית גויסה ב-2017 וסיימה את השקעותיה בשנה האחרונה, עם רכישת 100% מחברת NGSOFT מחברת באטמ הציבורית ו-50% מחברת סולתם ממשפחת מאיו.
בחודשים האחרונים מימשה סקיי שתיים מתוך השקעותיה בקרן השלישית בהחזרים גבוהים. גרו, שנרכשה מגרופון העולמית, נמכרה למליסרון, במחיר המשקף מכפיל 6.5 על השקעת סקיי. בנוסף, השלימה סקיי את הנפקת איידיגיטל (אייקון גרופ) בבורסה בתל אביב, במחיר המשקף מכפיל של 10 על השקעת הקרן.
בסך הכל, בשנתיים האחרונות, ביצעה סקיי 8 עסקאות, לרבות מכירת השליטה במרינה פטריות לגרין לנטרן ודיסקונט קפיטל, מכירת גסטטנרטק למטריקס הבורסאית, ומכירת אחזקותיה בשנפ לקבוצת שגריר.
בין השקעותיה של קרן סקיי כיום: המשביר לחקלאי, א.ל. מסננים, ש.אל, איידיגיטל, קבוצת אזטק-NGSOFT וסולתם.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ?: 'לייק' או 'דיסלייק':
    'לייק' או 'דיסלייק': 01/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הגוגל יסמן, אומנם בתחתית, עם זאת יסמן את הטובים (טכניקתו קשירה ולשם פודלים), שלא ילכו לכוון של למשל פיתוח של מנוע חיפוש. למה בדיוק מחכים?: ל 'לייק' או 'דיסלייק' או את מה שבאמת: רבות ורבים טובות וטובים צריכים לבחור לעשות, הגם ועם בים הכרישים. כלאנוש האדם והכלל: בהצלחה ורבה והערך בטוב ובטוב, בברכה. (789238). ההגזמתי (זאת שכותב, איתן בוקס), התאור כשבזה כשבזאת ?
    סגור