השוק

חמת מעמיקה את אחיזתה בשוק המטבחים: רוכשת 50% מפורמקס

החברה תשלם תמורת המניות כ-48 מיליון שקל, וקיבלה אופציה לרכישת יתרת הבעלות. פורמקס, המייצרת ומשווקת חזיתות למטבח, סיכמה את תשעת החודשים הראשונים של 2021 עם הכנסות של כ-75.6 מיליון שקל

איתמר כהן | 
יואב גולן, יו"ר קבוצת חמת (צילום רמי זרנגר)
קבוצת חמת, העוסקת בייצור ושיווק של מוצרים בענף הבנייה, הודיעה היום (שלישי) כי חתמה על הסכם לרכישת 50% מחברת פורמקס, המייצרת ומשווקת חזיתות למטבח, תמורת כ-48 מיליון שקל. בנוסף, חמת קיבלה אופציה לרכישת יתרת המניות של פורמקס, במחיר שייקבע לפי תוצאותיה הכספיות של פורמקס בשנים הבאות.
פורמקס עוסקת בייצור ושיווק של דלתות לארונות מטבח ואמבט, אלמנטים שונים לריהוט, ומטבחי חוץ מאלומיניום תחת המותג Alumex. בנוסף, החברה קשורה בהסכם לייצור ארונות הזזה עבור המותג KLÖSS. פורמקס, שמעסיקה כ-170 עובדים, סיכמה את תשעת החודשים הראשונים של השנה שעברה עם הכנסות של כ-75.6 מיליון שקל, לעומת כ-71.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2020.
עסקה זו מצטרפת לעסקת רכישת השליטה (70%) בחברת מטבחי זיו תמורת כ-35 מיליון שקל, שעליה חתמה חמת לפני כשבועיים. גם במסגרת עסקה זו, חמת קיבלה אופציה לרכישת יתרת המניות של החברה הנרכשת. מטבחי זיו, המייצרת ומשווקת מטבחים מעוצבים ומוצרים נלווים למטבח, מעסיקה כ-200 עובדים, ומפעילה שבעה אולמות תצוגה ברחבי הארץ ומפעל ייצור בשדרות.
 
יואב גולן, יו"ר קבוצת חמת, מסר כי "עסקת פורמקס משתלבת בצורה מצוינת עם פעילותנו הקיימת והעתידית בתחום הקמעונות ובתחום המטבחים, כחלק ממימוש תוכניתנו האסטרטגית ליצירת מנועי צמיחה חדשים ולחיזוק מנועי הצמיחה הקיימים של קבוצת חמת".
יאיר לוי, סמנכ"ל הכספים של קבוצת חמת, הוסיף כי "פורמקס היא חברה עם פוטנציאל צמיחה גבוה, נהנית ממוניטין חזק בענף המטבחים, עם טכנולוגית ייצור ייחודית בישראל והנהלה איכותית. שילובה בקבוצת חמת, לצד מטבחי זיו, תייצר עבורנו פלטפורמה חזקה בתחום המטבחים, שאנו רואים בו כבסיס נוסף להמשך הפיתוח של הקבוצה בעתיד".
קבוצת חמת נסחרת בבורסה בתל אביב לפי שווי של כמיליארד שקל. הכנסות החברה הסתכמו בתשעת החודשים הראשונים של השנה שעברה בכ-595 מיליון שקל - עלייה של כ-17.8% לעומת התקופה המקבילה ב-2020. הרווח הנקי של החברה הסתכם בתקופה זו בכ-59.6 מיליון שקל - גידול של כ-81.2% לעומת תשעת החודשים הראשונים של 2020.
את קבוצת חמת ייצגו בעסקת פורמקס עוה"ד אורי גוטליב והדר אייזמן ממשרד שניצר גוטליב סאמט ועו"ד צלי שלו. את פורמקס ייצגו עוה"ד שרית מולכו וגיא סספורטס ממשרד ש. פרידמן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה