השוק

העליות בבורסה סידרו למגדל רווחים של 473 מיליון שקל

מגדל נמצאת בטלטלה ניהולית מתמשכת אבל בכל זאת הצליחה להשיגה רווח רבעוני של 416 מיליון שקל; התשואה על ההון של החברה זינקה ליותר מ-22%; רן עוז: חזרנו לחלק העליות של השוואת התשואות
ניצן כהן | 
רן עוז (צילום מאתר מגדל/פזית עוז, Pixabay)
חברת הביטוח מגדל נמצאת בטלטלה ניהולית מתמשכת. שיטת הניהול הריכוזית של שלמה אליהו לא תמיד מתאימה לחברה בסדר גודל של מגדל ולכן, לפחות עד כה, לא הצליחו לשרוד יותר מידי מנהלים בחברה שנמצאת בלאו הכי על מסלול התנגשות מתמשך עם הפיקוח על שוק ההון והביטוח. אבל בכל זאת, העסקים נמשכים ורן עוז, מנכ"ל החברה, מנסה לנווט אותה בחזרה למקום שהייתה בו עד לפני הרכישה של אליהו, אבל גם הוא עוזב.
לפני שניכנס לעסקי הליבה של החברה (עסקי הביטוח) הרי שכדאי לציין שברבעון השלישי של השנה הרווחים משוק ההון סידרו למגדל רווחים של יותר מ-900 מיליון שקל, אולם רווחים אלה כוללים את הרווחים מהאג"ח המיועדות כך שאם מנטרלים את התענוג הזה הרי שמגדל השיגה רווחים משוק ההון של 473 מיליון שקל וזה לא רע בכלל.
ברבעון השלישי של שנת השנה הרוויחה מגדל כ-416 מיליון שקל, לעומת כ-47 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. היקף הנכסים המנוהלים של החברה עמד על כ-350 מיליארד שקל, לעומת כ-295 מיליארד שקל בסוף הרבעון השלישי אשתקד. 
מתחילת השנה גבתה מגדל פרמיות ברוטו בהיקף של כ-17 מיליארד שקל, עלייה של כ-3% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, שהתבטאה בעיקרה בתחומי ביטוח חיים וחסכון ארוך טווח ובריאות וקוזזה בחלקה בשל קיטון בפרמיות ביטוח כללי, בעיקר בביטוחי הרכב.
ברבעון השלישי הסתכמו הפרמיות בכ-6 מיליארד שקל, עלייה של כ-5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
רן עוז שמסיים את תפקידו כמנכ"ל החברה: "קיבלתי לידי חברה עם רווחיות שנתית ממוצעת מתחת ל-400 מיליון שקל בשנה ואני נפרד ממנה בתחושת סיפוק גדולה עם רווח של קרוב למיליארד שקל - בתשעה חודשים בלבד. מגדל ביטוח כיום היא חברה מובילה בתחומי ההשקעות, החדשנות והדיגיטציה, שעשתה כברת דרך משמעותית, עקפה את התחזיות, והגיעה בתקופה רווית אתגרים לרווחי שיא. אני משוכנע שלמגדל תשתית איתנה להמשך מגמת הצמיחה והשיפור בכל המדדים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה