השוק

על בד מזהירה: מפיץ אמריקאי לא משלם חוב גדול

במהלך הכנסת הדוחות הכספיים של החברה החליטה ההנהלה להפריש סכום כסף משמעותי נגד חובו של המפיץ שעלה על מסלול התנגשות משפטית עם החברה
ניצן כהן | 
בורסה בזמן הקורונה (צילום Pixabay)
חברת על בד שבבעלות קיבוץ משואות יצחק והייתה אחת הכוכבות הגדולות של משבר הקורונה, מזהירה היום שהיא נאלצת למחוק חוב של 10 מיליון דולר למפיץ אמריקאי שלה לאחר שזה לא שילם את חובו ומסרב (לטענתה) לעמוד בהסכמים שנחתמו איתו בעבר.
על בד עוסקת בין היתר בייצור של מוצרי היגיינה ומגבונים לחיטוי. החברה התקשרה עם מפיץ אמריקאי שהיה אמור להפיץ את המגבונים לחיטוי משטחים שלה בארה"ב. ההסכם כלל התחייבות של המפיץ למחירים ולכמויות. לאור דעיכת משבר הקורונה ולאור התחרות המתגברת בתחום נמנע, לטענת החברה, המפיץ מלמשוך את הכמויות אליהן התחייב ואף אינו משלם את החוב על מוצרים שמשך בעבר.
לפני מספר חודשים הגיעה על בד להסכם עם המפיץ במסגרתו, לטענתה, התחייב לשלם את החוב ולמשוך את המגבונים שייוצרו עבורו במסגרת ההסכם, עד לסוף שנת 2021 אולם לטענת החברה המפיץ לא עמד בהסכם הפשרה, לא שילם את החוב ולא משך את הסחורה שיוצרה עבורו.
על בד שכרה את שירותיו של עורך דין אמריקאי ששלח למפיץ מכתב התראה אולם המפיץ ענה במכתב עם הצעה להסכם פשרה חדש ששונה מההסכם אליו הגיע לפני מספר חודשים ולכן על בד החליטה שהיא אינה מקבלת את הסכם הפשרה החדש והיא פונה להליכים משפטיים.
על בד עוסקת כעת בהכנסת הדו"חות הכספיים לרבעון השלישי של השנה ולכן היא נאלצת להפריש נגד החוב של המפיץ ונגד המלאי שיוצר עבורו ולא שולם עבורו 10 מיליון דולר סכום שעשוי להגיע לכדי קצת פחות מ-10% מהמכירות של החברה (חישוב גס שמבוסס בין היתר על המכירות ברבעון השני).
תחום המגבונים הלחים הוא התחום החזק ביותר של על בד והוא הניב לה הכנסות ברבעון השני של השנה בהיקף של 333 מיליון שקל אך צריך לזכור שהתחרות התחום הולכת וגוברת ולכן ניתן להניח שהתחום סובל גם מירידת מחירים ומירידה בכמויות הנמכרות ולכן ההשפעה של המחיקה יכולה להגיע לפגיע של אפילו 10% ממכירות הסיגמנט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה