השוק

למרות הכישלון הצורם: מאסק קיבל חוזה ענק בלאס וגאס

עיר ההימורים אישרה לחברה של מאסק לבצע פרויקט ענק, למרות שהשלב הניסיוני שלו, שהושק בתחילת השנה, הוכתר על ידי כמעט כל העולם ככישלון אדיר
יאיר מור | 
אילון מאסק (צילום פייסבוק/ אילון מאסק)
הנציבות המחוזית של מחוז קלארק בנוואדה, שבו נמצאת העיר לאס וגאס, אישרה אתמול (ד') פה אחד הסכם עם Boring Company ("חברת הכרייה") של היזם אילון מאסק. האישור סולל את הדרך לכריית רשת מנהרות לתחבורה ציבורית תת-קרקעית ברחבי העיר.
ההצעה שהגישה החברה של מאסק לפני כשנה כוללת רשת מנהרות באורך של כמעט 47 ק"מ ו-51 תחנות, הכוללות בתי מלון, שדה התעופה, איצטדיון הפוטבול החדש של קבוצת הריידרס, האוניברסיטה המקומית ויעדים נוספים. לדברי נשיא חברת הכרייה, סטיב דייויס, בראיון ללאס וגאס רוויו, המנהרה תיחצב בשלבים. כך, כל תחנה תיפתח לפעילות ברגע שתהיה מוכנה, ועם הזמן יתווספו עוד תחנות למסלול. הוא העריך שהחברה תבנה בין 5 ל-10 תחנות תוך 6 חודשים, ואחר כך תוסיף בין 15 ל-20 תחנות בשנה, במטרה לסיים את כל הרשת תוך שלוש שנים.
לפי ההצעה של החברה, רשת המנהרות תוכל לשנע 57,000 אנשים מדי שעה – אך יש סיבה טובה להטיל ספק ביכולת שלה לקיים את ההבטחה הזו: בתערוכת CES האחרונה בלאס וגאס, בינואר האחרון, השיקה החברה את המנהרה הראשונה והניסיונית שלה בעיר, שעלתה כמעט 50 מיליון דולר וכללה שני נתיבים באורך כקילומטר וחצי, עם שלוש תחנות לאורכן. במקור, הבטיחה החברה שרכבים אוטונומיים ייסעו במנהרות עם 12 אנשים בכל פעם וישנעו 4,400 אנשים הלוך ושוב כל שעה. בפועל, בתור המנהרות נסעו בין 11 ל-16 מכוניות רגילות של טסלה, עם נהגים אנושיים, שלקחו שלושה "טרמפיסטים" בכל נסיעה ונסעו במהירות 60 קמ"ש בלבד – מה שהגיע לפי חישובים בחו"ל לפחות מ-600 איש בשעה – בקושי 13% מהכמות המובטחת.
לאחר האישור של הנציבות המחוזית, נשאר לחברה של מאסק לקבל עוד כמה אישורי עבודה, ואז תוכל להתחיל בעבודות. לפי קצב העבודה של מאסק, תוך שנה לכל היותר יוכלו תיירים בווגאס להתנסות בנסיעות בשירות החדש, שאמנם יעלה כסף, אך צפוי לעלות פחות ממוניות רגילות בעיר בשל עקיפת הפקקים שעל הכבישים הרגילים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה