השוק

פנאקסיה קיבלה היתר יצוא תמציות קנאביס לגרמניה; המניה מזנקת

בפנאקסיה מעריכים שהמשלוח הראשון יצא לגרמניה כבר בשבועות הקרובים; ההיתר שניתן הוא ליצוא של תמציות קנאביס שניתנים בשאיפה באמצעות אידוי ולא כמוצר עישון שמכביד על מטופלים שזקוקים לקנאביס
ניצן כהן | 
קנאביס (צילום freepik)
תחום הקנאביס הרפואי עולה מדרגה עם התגברות היצוא של התעשיה השיראלית לחו"ל. פנאקסיה קיבלה היתר יצוא של תמצית קנאביס לשאיפה לגרמניה. פנאקסיה פעילה כבר היום בגרמניה, צרפת וקפריסין וההיתר שקיבלה החברה מגדיל את פרוטפוליו המוצרים שהיא תשווק, מה שבאופן טבעי אמור לתמוך בעסקים שלה.
נזכיר רק כי קנאביס הניתן בשאיפה באמצעות עישון של תפרחת אינו האופציה המועדפת על הרופאים בשל העובדה שקשה להם להתיר עישון "רגיל" שיש בו פגיעה בחולים ולכן הם נאלצים להתפשר בין נזקי העישון שמכבידים על המטופלים לבין הצורך בחומר הפעיל. המוצר שקיבל היתר ליצוא הוא מוצר שניתן בשאיפה באמצעות אידוי מה שאמור להקל על ההתלבטות של הרופאים כשהם מתאימים קנאביס רפואי למטופלים.
ד"ר דדי סגל, מנכ"ל פנאקסיה ישראל: "מוצר זה מהווה מהפכה של ממש בצריכת קנאביס רפואי ופותח את שוק הקנאביס למיליוני חולים שעד היום נמנעו מסיבות רפואיות ואחרות מצריכת קנאביס רפואי בעישון ובשיטות מתן מסורתיות אחרות. זאת, תוך חיזוק הלגיטימציה בקרב רופאים רבים להמליץ על טיפול מוסדר בקנאביס רפואי, בשל היותו מוצר נקי מגובה קלינית, המכיל חומרים פעילים בלבד, ללא חומרי לוואי ותוצרי בעירה מזיקים הנלווים לשימוש במוצרי עישון.
"תמציות השאיפה שלנו מהוות מנוע צמיחה ורווחיות חזק עבור פנאקסיה, ואנו מעריכים כי יתרון הראשוניות שלנו יאפשר תפיסת נתח שוק משמעותי בגרמניה, עם צפי לגידול של עשרות אחוזים מידי שנה בדומה לשווקים בוגרים כצפון אמריקה, שם נתח השוק של המוצר מהווה כ- 30% מהשוק וממשיך לגדול.
"אנו נערכים להתחיל בייצוא מסחרי בשבועות הקרובים, כשהמוצרים עצמם כבר מוכנים לייצוא, וזוכים לביקושים ועניין בקרב רופאים ומטופלים בגרמניה המצפים להגעת המוצר לשוק.  בנוסף, אנו מצפים להנגיש את תמציות השאיפה האיכותיות שלנו גם למטופלים במדינות נוספות באירופה ופועלים לרישומן במסלולים הרגולטורים המתאימים".
תמציות הקנאביס הרפואי לשאיפה של פנאקסיה תימכר תחת המותג Naxiva-Panaxol, המשותף לה ולחברת הפארמה האירופאית Neuraxpharm. זאת בהמשך וכפועל יוצא מהחלטת ממשלת ישראל בדבר אישור יישום פרק ייצוא הקנאביס הרפואי במסגרת תקציב המדינה לשנים 2021-2022.
לפנאקסיה יש כיום היתר להפצת טבליות קנאביס רפואי בצרפת במסגרת התוכנית הממשלתית של רשות התרופות הצרפתית, ה- ANSM. וכן שמני הפרימיום של החברה משווקים באופן סדיר בגרמניה, צרפת וקפריסין.
על פי פרסומים שונים, נתח השוק הכולל של תמציות קנאביס לשאיפה בצפון אמריקה עמד על 27% בשנת 2020 לעומת כ- 20% בשנת 2018. זאת, לעומת קיטון בנתח השוק של תפרחות בתקופות אלה.
היקף מכירות תמציות קנאביס לשאיפה ב- 9 המדינות הגדולות המתירות שימוש בקנאביס בארה"ב וקנדה עמד על למעלה מחצי מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2021, ומשקף קצב מכירות שנתי של מעל ל- 2 מיליארד דולר.
היתרון של תמציות הקנאביס לשאיפה הוא היותו מוצר קנאביס נקי יותר המכיל חומרים פעילים בלבד, ללא שעוות וכלורופיל הקיימים בתפרחות לעישון. תהליך האידוי של תמציות לשאיפה ידוע כתהליך בריא יותר מעישון, שאינו מצריך בעירה ואינו מפיק עשן, וככזה אינו כרוך בשחרור ושאיפה לריאות של חומרים מזיקים הנוצרים בתהליכי הבעירה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה