השוק

מימון ישיר בעסקה גדולה: מממשת תיקי לקוחות במאות מיליונים

מימון ישיר מנהלת מגעים עם גוף פיננסי למכירת תיקי לקוחות שרכשו רכב באמצעותה ב-300 מיליון שקל, עבור החברה זו עסקה ראשונה מהסוג הזה עם אותו גוף פיננסי
ניצן כהן |  2
ערן וולף מימון ישיר (צילום יחצ)
חברת מימון ישיר, בניהולו של ערן וולף, מנסה לצמצם חשיפה לאשראי הצרכני והחלה במהלך מפתיע עם מגעים למכירת תיק לקוחות בהיקף כספי כולל של 300 מיליון שקל. תיק הלקוחות מורכב מלווים שנטלו הלוואות לרכישת כלי רכב שהוא העסק המרכזי של החברה.
יש לציין כי מימון ישיר ביצעו כאלו עסקאות בעבר, אך בשונה מעסקאות דומות שבוצעו בעבר הרי שעסקה זו היא בסדר גודל גדול יחסית ועם גוף פיננסי שטרם ביצע עסקאות כאלה עם מימון ישיר.
נזכיר כי עם פרוץ משבר הקורונה הפסיקה מימון ישיר להעמיד הלוואות ״לכל מטרה״ ללא שעבודים וללא בטוחות, הלוואות שנחשבות למסוכנות מאוד אבל גם רווחיות מאוד. אולם להפסקת או השעיית הפעילות הזו אין קשר לעסקה הנוכחית.
באופן עקרוני רבים לוטשים עיניים לתיק הלקוחות של מימון ישיר שמאופיין ברווחיות גבוהה עם בטוחה, טובה יותר או פחות אבל בטוחה.
מי שנהג לעשות עסקאות מהסוג של רכישת תיקי לקוחות של מימון ישיר הוא בנק אגוד שהתמזג לתוך מזרחי-טפחות ולכן נראה שהגוף הפיננסי שמעוניין לרכוש את התיק הוא דווקא משקיע מוסדי שרווי במזומנים ומחוסר אפיקים שיקלטו אותו ויניבו תשואה משביעת רצון לטווח הבינוני והקצר.
במחצית השניה של השנה שעברה הנפיקה מימון ישיר בפעם הראשונה בבורסה של תל אביה וגייסה 140 מיליון שקל לפי שווי של קצת פחות ממיליארד שקל לפני הכסף. ההנפקה הושלמה רק לאחר שבעלי המניות במימון ישיר (משפחת שניידמן וצור שמיר) נאלצו להפחית מהשווי המקורי שביקשו שהיה אז 1.5 מיליארד שקל. מימון ישיר נסחרת היום בבורסה לפי שווי חברה של 1.74 מיליארד שקל והיא נסחרת בתשואת דיווידנד הגבוהה מ-4.5%, תשואה שנחשבת לגבוהה.
כאמור, על פי הודעת החברה, מתנהל משא ומתן עם איתו גוף פיננסי להתקשרות בעסקה למכירת תיק הלוואת רכב שהעמידה החברה ללווים, ובאם העסקה תצא לפועל - זו תהיה עסקה ראשונה מסוג זה אשר מבצעת החברה עם אותו גוף פיננסי.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ריביות רצח
    משה 09/2021/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מכינים את התשלום ללקוחות בעקבות תביעה ייצוגית שאושרה במחוזי ת א
    סגור
  • 1.
    חג לפושעים ומכה למסכנים
    השופט 09/2021/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא רק שנושכים אותך בריבית של 8% על הלוואת רכב.שמאגר הטיפשים במדינה לא נגמר אף פעם.עוד ממשיכים בקימבון למכור הלאה את תיק ההלואה שלך.יפה אכן למה לא לעשות עוד קופה מגבם של הטיפשים?
    סגור