השוק

בכיר בשוק ההון: פז מגזימים, שיכון בינוי אנרגיה תחזור לאופציית ההנפקה

שיכון בינוי אנרגיה עצרה בשבועות האחרונים את ההנפקה כדי להתקדם למיזוג עם פז; לאחרונה אמר יו"ר פז בשיחות עם מוסדיים כי לא יהיה מיזוג אם שיכון ובינוי לא תשפר את ההצעה, מה שגרם לזעם בשיכון ובינוי
ניצן כהן |  1
הראל לוקר (צילום חיים צח לעמ, Magma Images)
גורם בכיר בשוק ההון אמר היום ל-ice כי פז מגזימים בדרישות שלהם ואם לא תהיה התקדמות במו"מ למיזוג בין פז לשיכון ובינוי אנרגיה, החברה תחזור לאופציית ההנפקה מה שיותיר את פז עם האופציה הפחות אטרקטיבית, לשיטת הבכיר, להתמזג עם פרשמרקט.
נזכיר כי פז מנהלת משא ומתן עם פרשמרקט ועם שיכון ובינוי למיזוג חברת הבת של שיכון ובינוי - שיכון ובינוי אנרגיה או למיזוג עם פרשמרקט בתמורה להזרמת כסף והקצאת מניות. המו"מ בין שיכון ובינוי לפז החל בזמן ששיכון ובינוי הייתה בתחילתו של מהלך מעניין של הנפקת זרוע האנרגיה המתחדשת - שיכון ובינוי אנרגיה.
ההנפקה של שיכון ובינוי אנרגיה הייתה אמורה להתבצע לפי שווי חברה של 3.5 מיליארד שקל אולם אינדיקציות שקיבלה החברה מהמשקיעים המוסדיים העלתה מצב בו המוסדיים הכבדים שמכונים "הידיים החזקות" שבלעדיהם לא יכולה לצאת הנפקה בסדר גודל כזה, מעוניינים ששיכון ובינוי תפחית את שווי חברת הבת, מצב שהתקבל בחוסר נוחות בחברת האם.
ואז הגיעה ההזדמנות למזג את פז עם שיכון ובינוי אנרגיה מה שגרם לשיכון ובינוי לעצור את ההנפקה ולהיכנס למו"מ עם פז אך כאן נוצרה בעיה חדשה, לכאורה שיכון ובינוי ויתרה על האופציה של ההנפקה, לפחות עכשיו ושמה את כל הז'יטונים שלה על עסקת המיזוג מה שגרר זעם בקרב המשקיעים המוסדיים שמבחינתם השקיעו משאבים ניהוליים בהנפקה, בתמחור שלה, במו"מ מול החברה והנה הם מוצאים את עצמם בעדיפות שנייה.
"נראה שפז עושים כאן תרגיל" אמר משקיע מוסדי בכיר "הם רוצים לערער את ההנפקה של שיכון ובינוי מתוך כוונה להוציא יותר כסף כשברקע הדברים הם מייצרים סכסוך של שיכון ובינוי איתנו, מה שיביא את שיכון ובינוי למצב שאין לה יותר אופציה אחרת אלא להתמזג עם פז במחיר שלהם, או לחזור אלינו כשהאמון ביננו לבינם התערער - ויש לזה מחיר" הוסיף הבכיר.
לסיכום ההערכה המרכזית כרגע בקרב בכירים בשוק ההון היא שפז מעוניינת לייבש את שיכון ובינוי כך שיהיה לה קשה הרבה יותר לחזור לאופציית ההנפקה והיא תעדיף להעלות את המחיר של פז, מה שיותיר את ההנהלה הקיימת בפז במצב בו יהיה קשה עד בלתי אפשרי להחליף אותה - בעיית הנציג כבר אמרנו?
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אפשר להחזיר את אופציית ארקו קורפ לשולחן. (ל"ת)
    פזונפט 08/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור