השוק

בורסת הקריפטו נאסרה - והמטבע שלה המריא

הרשויות בבריטניה הודיעו כי אינן מאשרות לפלטפורמת הקריפטו הגדולה בעולם לפעול במדינה. במקום שהמטבע של החברה יצנח - הוא הגיב בקפיצה כלפי מעלה
יאיר מור | 
מטבעות קריפטוגרפיים (צילום pixbay)
ביננס קוין, המטבע של פלטפורמת מסחר הקריפטו הגדולה בעולם, רושם עליות חדות, דווקא לאחר שפורסם כי הוא נאסר לשימוש בבריטניה.
הרשות להתנהלות כלכלית (FCA) בממלכה המאוחדת הכריזה במוצאי שבת כי "בשל אכיפת דרישות של הרשות, Binance Markets Limited אינה מורשית כרגע לקחת חלק בכל פעילות מוגבלת בבריטניה ללא אישור מפורש בכתב של הרשות. אף ישות אחרת בקבוצת ביננס אינה מחזיקה בכל אישור, רישום או רישיון בבריטניה לביצוע פעילות מוגבלת". במלים אחרות, הרשות הודיעה כי על החברה נאסר לספק שירותי מסחר בקריפטו בתחומי המדינה - אם כי אזרחים בריטים יכולים עדיין להירשם לאתר ולהשתמש בו באמצעות כרטיסי אשראי בינלאומיים.
כאילו בעקיצה בריטית אופיינית, הוסיפה הרשות כי "רוב החברות המפרסמות ומוכרות השקעות במטבעות קריפטו אינן מורשות על ידי FCA. משמעות הדבר היא כי אם תשקיעו בנכסי קריפטו מסוימים לא תהיה לכם גישה לשירותי האומבודסמן הכלכלי או לתוכנית הפיצויים של שירותי הכלכלה במקרה שהדברים ישתבשו". היא אף הפנתה את הקוראים לרשימת חברות החשודות בתרמיות בתחום - אם כי מבדיקת ice עולה כי ביננס אינה ברשימה השחורה הזו.
כאמור, לאחר ההודעה החל גל עליות בשער המטבע של ביננס: במוצאי שבת, לאחר הפרסום הראשוני, הוא עלה תוך 6 שעות ביותר מ-6%. לאחר מכן ירד מעט חזרה, אך הלילה הוא קפץ שוב כלפי מעלה, והפעם רש0 כ-6% עלייה תוך שעתיים בלבד, ובשעות הבוקר כבר עלה שוב ומתקרב עתה לשער של 300 דולר.
ביננס הגיבה לפרסומים בטוויטר וכתבה כי "אנו מודעים לדיווחים עדכניים אודות אזהרה של FCA בקשר ל-Binance Markets Limited. זוהי ישות חוקית נפרדת והיא אינה מציעה כל שירות או מוצר באתר ביננס. קבוצת ביננס רכשה את BML במאי 2020 וטרם השיקה את עסקיה בבריטניה או השתמשה באישורים הקיימים שלה מ-FCA. לאזהרה של FCA אין כל השלכה ישירה על השירותים המסופקים באתר ביננס. אנו נוקטים בגישה שיתופית בעבודה מול רגולטורים ואנו לוקחים את הציות למגבלות ברצינות רבה. אנו עוקבים בדריכות אחר שינויי מדיניות, כללים וחוקים בשדה החדש הזה".
פייננשל טיימס מדווח כי החברה הגישה בעבר בקשה לאישורים רגולטוריים בבריטניה, ולשם כך נועדה רכישת חברת הבת הבריטית - אך בחודש שעבר משכה את הבקשה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה