השוק

האקזיט של בנט: פיוניר תיסחר בניו יורק לפי שווי של 3.3 מיליארד דולר

בעלי המניות של פיוניר אישור את המיזוג עם הספאק אולימפוס; החברה תיסחר בוול סטריט תחת הסימול PAYO; אחד מבעלי המניות בחברה הוא ראש הממשלה, נפתלי בנט
ניצן כהן |  16
נפתלי בנט (צילום יהונתן זינדל פלאש 90)
דירקטוריון פיוניר אישר את המיזוג של החברה עם הספאק אולימפוס. החברה תיסחר בוול סטריט תחת הסימול PAYO לפי שווי חברה של 3.3 מיליארד דולר. בין בעלי המניות של החברה נמצא גם ראש הממשלה, נפתלי בנט שהשקיע בה כמה מאות אלפי דולרים וצפוי להיפגש עם מספר מיליוני דולרים.
פיוניר היא למעשה חברת טכנולוגיה שמאפשרת סליקה של כסף בין עסקים ללקוחות. הפיתוח של החברה מתחרה למעשה במערכת הסליקה הקיימת של חברות כרטיסי האשראי והבנקים.
פיוניר מספקת חבילת שירותים הכוללים העברת תשלומים בין מדינות, הון חוזר, פתרונות מס, שירותי סחר וניהול סיכונים. החברה מאפשרת צמיחה ללקוחות החל מיזמים בשווקים מתפתחים ועד המותגים הדיגיטליים הגדולים בעולם כמו Airbnb, Amazon, גוגל ו- Upwork.
נזכיר כי תופעת הספאק נולדה כתוצאה ממצב בו יש יותר מידי כסף בשווקים, כסף שמחפש תשואות ומוכן לשלם כל מחיר תמורת הסיכוי.
ספאק היא למעשה חברה שמגייסת כסף מבלי שיש לו יעוד ספציפי. בעיקרון החברה מחפשת ומאתרת השקעה, רוכשת חברה ומנפיקה אותה כשבדרך כלל אם לאחר פרק זמן מסויים הספאק לא מאתר חברת יעד לרכישה, הוא מחזיר את הסף למשקיעים ולכן למנהלי הספאקים יש אינטרס לבצע עיסקאות - בכל מחיר, מה שיוצר מצבים אבסורדיים בהם נרכשו חברות מפסידו, ללא צפי מעבר לרווחים בסכומים גבוהים עד כדי מחוסרי פרופורציה.
כמה שווה נפתלי בנט, ראש הממשלה העשיר בתולדות ישראל?
סטארט אפ פיוניר שמתמזג עכשיו לתוך הספאק לפי שווי מפלצתי של 3.3 מיליארד דולר, הופך להיות עוד אקזיט שיתפיח היטב את הונו של נפתלי בנט שהשקיע בחברה בתחילת דרכה. בנט השקיע אז כמה מאות אלפי שקלים שהיום שווים כמה מיליוני דולרים. 
בנט התחיל לצבור את הונו הגדול כשכיהן כמנכ"ל סיאוטה שעסקה בתחום אבטחת המידע והעסיקה 140 עובדים תחתיו. שש שנים לאחר הקמתה נמכרה החברה לחברת האבטחה האמריקנית RSA עבור 145 מיליון דולרים. זה היה לבנט האקזיט הראשון שלו, בו גרף לכיסו כחמישה מיליון דולרים.
ארבע שנים לאחר האקזיט, מונה בנט למנכ״ל סולוטו - סטארטאפ צעיר שהקימו היזמים ישי גרין ותומר דביר. סולוטו עסקה בשירות תמיכה מרחוק למחשבים אישיים ומכשירים ניידים. משך כהונתו כמנכ"ל החברה לא ארך זמן רב ובנט עבר לכהן כמנכ"ל יש"ע וכך למעשה פתח את הקריירה הפוליטית שלו. ב-2013 נמכרה גם סולוטו לאמריקאים עבור 130 מיליון דולר. בנט כיהן בתקופה זו כבר כשר הכלכלה, וחשבונו שמנוהל בנאמנות עיוורת זוכה לתוספת שמנמנה מהאקזיט השני לעוד שלושה מיליון דולר.
סטארטאפ נוסף שהשקיע בו בנט מאז 2010 הוא Wisestamp. בשנת 2019 נמכר הסטארטאפ, הפעם לחברה אחרת תוצרת הארץ. לא ידוע בכמה נמכר אך לפי פורבס ישראל ההערכות הן שבנט גרף בפעם הזאת לכיסו עוד סכום נאה של כ-2.5 מיליון דולר.
הנכס שבו מתגורר בנט ברעננה הוא וילה שרכש בשנת 2007 בכ-8.3 מיליון שקלים כשנתיים אחרי האקזיט הראשון. ערך הדירה האמיר מאז והיא מוערכת כיום בסכום של יותר מ-17 מיליון שקלים ונשאה תשואה של יותר מ-100%.
לסיכום האקזיטים של הסטארטפיסט הצעיר שהפך לראש הממשלה הדתי הראשון עם מספר המנדטים הנמוך ביותר, יש עוד קטגוריה שבה בנט מקבל ראשוניות כראש ממשלה והיא הונו שמוערך בסכום כולל של כ-100 מיליון שקל, בכך יעקוף את בנימין נתניהו, ראש הממשלה היוצא שהחזיק בתואר עד כה והונו מוערך בכ-70 מיליון שקלים בלבד.
סך הכל נאמד הונו הכולל של נפתלי בנט בכ-100 מיליון ש״ח, גבוה בעשרות מיליוני שקלים מהאדם אותו הוא אמור להחליף בקרוב בבלפור. הונו של ראש הממשלה נתניהו מוערך כיום על ידי פורבס ישראל בכ-70 מיליון שקל.
תגובות לכתבה(16):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 13.
    האקזיט האמיתי הוא רוה"מ עם 6 מנדטים. חרפה. (ל"ת)
    כמגדל קלפים יתרסק 06/2021/26
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 12.
    לכולם מותר הכל, לביבי אסור כלום, צבועים בזויים (ל"ת)
    מירי 06/2021/26
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 11.
    תדעו ש 99 אחוז מהעשירים
    בנט נבט ה 06/2021/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה בדרך לא ח...ת למשל ממציא החלונות ב.....ץ יצר גם וירוס וקח מוחלפים כול פרק זמן הנשיא שהובס לאחרונה העלים מסים כלל אין עשיר סתם תחקור טוב ותראה שמסתתר משהוא כמו ל......ן יש עדויות על שחיתות שלו בבנית בתים על החוף הוא נפגש עם הקבלן והזהיר אותו והקבלן ברח ועזב את כול מה שהשקיע מהפחד שלו עושר נורמלי מסתדר ! עושר לא נורמלי לא מסתדר !
    סגור
  • 10.
    בנט אתה גאון כלכלי
    ביבי 06/2021/26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הלוואי היה מלמד אותי איך להשקיע נכון והייתי עוזב את הדוד שלי מליקובסקי שהביא לי רק צרות אני רק מדבר שאני יכול יודע ולמדתי שם ושם אבל אתה עושה.
    סגור
  • 9.
    יש שמועות על הבדל פיננסי נוסף בין השניים
    סמדר 06/2021/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביבי כבר 20 שנה לא משלם על שום דבר, אין לו ארנק או כרטיס אשראי. לא לו ולא לאשתו ובנו הבכור. חיים כעלוקות על חשבון משלם המיסים הישראלי. לנפתלי בנט יש ארנק. בארנק יש אפילו כרטיס אשראי. נפתלי בנט משלם את הוצאותיו ואת הוצאות משפחתו. ונוסיף ונאמר שגם לאשתו יש ארנק עם כרטיס אשראי. וכל זאת ועוד. למשפחת לפיד יש ארנקים וכרטיסי אשראי, למשפחת ליברמן כנ"ל, למשפחת סער - גם כן. אפילו למירב מיכאלי ולליאור שליין.... הבנתם את העניין? נהדרים אתם.
    סגור
  • טען עוד
  • 8.
    למעשה ב ice לא עורכים כתבות
    למעשה 06/2021/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למעשה
    סגור
  • 7.
    מעולה. שלא יצטרך לגנוב בצוללות (ל"ת)
    שימרון 06/2021/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    זו השיטה להעביר כספים לפוליטקאים. (ל"ת)
    אבשלום 06/2021/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    בניט
    רפי 06/2021/26
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מאחל לבנט צניחת מנייה להגיע לאשפתות אמן
    סגור
  • 4.
    בטח רימה את כולם ושיקר להם בעיניים (ל"ת)
    אבומי 06/2021/25
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 3.
    אין מה להתרגש
    יעלה 06/2021/25
    הגב לתגובה זו
    4 2
    מה ההתרגשות? זה סה"כ מזל.. ולבל נשכח שמזל הוא דבר שבא וחולף.. אך חכמה בינה ודעת שיש לבנימין נתניהו.. זה דבר עצום שבא..ולא יחלוף לעולם.
    סגור
  • אוי יעלה, יעלה. כמו שה לעולה.... (ל"ת)
    סמדר 06/2021/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    רה"ם
    מיכאל 06/2021/25
    הגב לתגובה זו
    3 3
    עדיף רה"ם עשיר.כך האזרחים יהיו שקטים.
    סגור
  • 1.
    שיהיה לו לבריאות
    Y.R 06/2021/24
    הגב לתגובה זו
    3 2
    הוא הרויח ביושר את מה שיש לו.הוא פוליטיקאי סורר גנב מושחת ולא שדד את הקופה הציבורית.כל הכבוד.
    סגור
  • צריך לבדוק.
    אבשלום 06/2021/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זואת גם שיטה לעביר כסף לפוליטקאים. אחד הוריד את שער הרובל, וקיבל שלושה מליון. ואחד מכר מניות.
    סגור
  • הוא בטוח שיקר בדרך כרגיל
    אורי 06/2021/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וכך עשה הון
    סגור