השוק

קרדיט סוויס מנתח את העושר בעולם: כמה כסף צריך כדי להיות עשיר?

בקרדיט סוויס מנתחים את העושר העולמי וקובעים שמספר המיליונרים בעולם גדל השנה ב-5.2 מיליון כך שבסך הכל יש כיום 56.1 מיליון מיליונרים בעולם; באופן מפתיע מעמד הביניים התחזק השנה
ניצן כהן |  3
מיהו עשיר? (צילום pexels edit ice)
קרדיט סוויס אחד ממנהלי העושר הגדולים בעולם ניתח את מצב העשירים בעולם בשנת 2021. מהניתוח עולה כי ברחבי העולם יש כיום 56.1 מיליון מיליונרים, מספר שמהווה עלייה של 5.2 מיליון בני אדם ביחס למספר המיליונרים בשנת 2020.
נתון מעניין מגלה כי באופן מפתיע בשנה החולפת מעמד הביניים העולמי התחזק והעושר הממוצע לאדם בוגר גדל בשנה החולפת ב-3.3% כשאם מנטרלים את השפעת שער החליפין של הדולר ביחס למטבעות העולמיים הרי שהעושר הממוצע לאדם גדל ב-4.1%.
נתון מעניין נוסף הוא היקף ההון ברחבי העולם של אנשים בוגרים שהאמצעים הנזילים שלהם (מדובר על מזומנים שאינם משמשים לצריכה שוטפת) נע בטווח של 10,000 דולר ל-100 אלף דולר. בסך הכל קבוצת העושר הזו החזיקה באמצע שנת 2020 1.7 מיליארד דולר לעומת 507 מיליון דולר בשנת 2000.
עוד נתון שכדאי לשים אליו לב הוא היקף החוב העולמי שגדל בשנה החולפת ב-7.5%, נתון שמתאים למצב המשברי שעבר על העולם בשנת 2000 - שנת משבר הקורונה שהתאפיין בסגרים וריחוק חברתי וגרם לאנשים לקחת הלוואות גם אם לא תמיד היה בהם צורך.
כדי להיחשב למיליונר על פי קרדיט סוויס ולהיכלל בקבוצת אוכלוסיית העולם שמונה 1% מהאוכלוסייה צריך להחזיק מיליון דולר באמצעים נזילים, כלומר להחזיק במיליון דולר בבנקים או בגופים פיננסים שניתן למשוך אותם ולעשות בהם שימוש מבלי לממש נכסי נדל"ן וכד'.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מוסר ה(שכל)
    הרלוונטי 06/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    א. מיליונר זה ממש לא עשיר, לא בהודו, לא בברזיל ולא בארץ ובטח שלא בשוויץ. עשיר זה 6 מיליון דולר לפחות. ב.קצת עצוב שעשירים נהיים יותר עשירים ועניים נשארים בקו האפס, תנסו לבדוק בכמה קטן מעגל העוני בשנה האחת(אם הוא הקטין את עצמו בכלל) לעומת כמה גדל מעגל העושר של הלפחות 10 מיליון דולר. ג. האמת זה פסיכי שבכל מדינה כמעט הכלכלה הצטמקה אבל האזרחים בממוצע רק אגרו כסף ומצבם השתפר (אני מדבר על ממוצע, ברור שיש אנשים שמתים מרעב בגלל המגיפה) בהרבה מקרים זה הפוך לגמרי.
    סגור
  • השכלה פיננסית
    שגיא 06/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לעשירים יש השכלה פיננסית מה שהוביל אותם להגיע למעמד הכלכלי שלהם, ולכן הם מגם תעשרים עוד. העניים ממשיכים להתנהג כרגיל ולשמר את המצב שלהם.
    סגור
  • מעוני באת ואל עוני תשוב
    עמוס 06/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רואים שאתה תפרן
    סגור