השוק

אלו שלוש המניות ששמרו על הבורסה מאז תחילת המשבר הביטחוני

המשקיעים הזרים זלגו החוצה בתחילת המשבר הביטחוני אבל ככל שבמקומם נכנסו המשקיעים הישראליים שאספו את הסחורה, הם מיתנו את המכירות ולמעשה בלמו את השוק מלהגיב תגובת יתר לאירועים הביטחוניים
ניצן כהן | 
מזרחי טפחות בנק הפועלים בנק לאומי בנק דיסקונט (צילום פלאש 90)
המשקיעים הזרים שפעילים בישראל הם חובבי מניות הבנקים הגדולים ובעיקר פועלים, לאומי ומזרחי. בדרך כלל שהם מחסלים את ההחזקות שלהם המניות האלה מאבדות גובה ומקרינות על כל השוק ולהיפך, ככל שהם נכנסים לישראל הם קונים מניות של שלושת הבנקים האלה ומושכים את כל הבורסה למעלה.
בתחילת השבוע התחיל המצב הביטחוני להתערער וכל עוד ההתנגשויות היו בין צה"ל לארגוני הטרור בעזה הרי שהמשקיעים הזרים די רגילים לזה ולכן הם לא התרשמו, הבעיה החלה כשפרצו מהומות בערים המעורבות והמשטרה איבדה שליטה על האירועים.
את זה המשקיעים הזרים פחות אהבו וכאן ראינו תחילתה של מגמה שהם מוכרים מניות של שלושת הבנקים האלה, קונים דולרים ולמעשה יוצאים מישראל. אלא מהי? המשקיעים הישראלים קפצו על הסחורה שהזרים מכרו ופתאום הם יכלו לקנות מניות בנקים הפועלים, לאומי ומזרחי במחירים טובים והמניות האלה לא התפרקו.
כשהמניות האלה לא התפרקו החלו הזרים לחשב מסלול מחדש ומיתנו את המכירות, התמתנות שהקרינה על כל השוק בשל העובדה כי הישראלים שחיכו לזרים בפינה, ראו שהם לא באים ואז הם החלו לרכוש סחורה אחרת, במחירים נוחים יחסית וכך לא רק שנמנע תיקון חד אלא אף כשהשוק האמריקאי החל לעלות, חזרו המדדים לעלות ואיתם מניות הבנקים.
מה שגרם לעליות במניות אלה היה הדוח של בנק הפועלים שעשה שימוש בכרית שיצר לעצמו בשנה שעברה במהלך משבר הקורונה ורשם הכנסות (כן הכנסות) מהפסדי אשראי דבר ששמור לאותם מקרים נדירים בהם בנק נוהג במדיניות זהירה מידי ומפריש סכומי כסף גדולים מידי בימים בהם חוסר הוודאות גדל (משבר הקורונה) ומתקן מיד כשמגלה שהיה שמרן מידי.
התהליך שעבר על בנק הפועלים בשנה שעבר זהה לתהליך שעבר על בנק לאומי ולכן הציפיה שבנק לאומי יפעל באופן דומה והדוח שלו יהיה לא רע ולכן ניתן להגיד שמניות הבנקים היו החוליה שהחזיקה את השוק השבוע.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה