השוק

רבעון חזק לתדיראן: ההכנסות עלו ל-205 מיליון שקל; המניה עולה ב-8%

בפעם הראשונה אוחדו תוצאות תדיראן סולאר עם תדיראן מה שהביא את ההכנסות הכוללות של החברה ל-290 מיליון שקל, בניכוי פעילות תדיראן סולאר הסתכמו ב-205 מיליון שקל
ניצן כהן | 
משה ממרוד (צילום סיון פרג, פלאש 90/ יוסי זליגר)
תדיראן דיווחה על תוצאות הרבעון הראשון של השנה, רבעון שהיה חזק עבורה כשהמגמה של עלייה בקצב רכישת המזגנים נמשכה עמוק לתוך הרבעון הראשון של השנה. נתון מעניין נוסף הוא התרומה של תדיראן סולאר שתוצאות הפעילות שלה אוחדו לראשונה עם פעילות חברת תדיראן עצמה.
בסיכומו של דבר הכנסות הרבעון של תדיראן הסתכמו ב-290 מיליון שקל כשבניטרול ההכנסות של תדיראן סולאר, הסתכמו הכנסות החברה ב-205 מיליון שקל לעומת 177 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
ברבעון הראשון של השנה החלה תדיראן לדווח על שני תחומי פעילות המדווחים כמגזרים עסקיים בדוחותיה הכספיים, "מוצרי צריכה" ו"אנרגיה מתחדשת". מגזר מוצרי צריכה כולל את הפעילות בתחום המזגנים ומוצרי חשמל לבנים לשימוש ביתי. מגזר אנרגיה מתחדשת כולל את פעילות תדיראן סולאר וכן הפעילות הקיימת של התייעלות אנרגטית.
עוד עולה מנתוני החברה כי הרווח הגולמי ברבעון צמח בכ-39.8% והסתכם בכ-75.3 מיליון ש"ח (שיעור של כ-25.9%) לעומת כ-53.9 מיליון ש"ח (שיעור של 29.3%) ברבעון המקביל אשתקד. הירידה בשיעור הרווח הגולמי נובעת מכך שהפעילות של תדיראן סולאר מאופיינת ברווחיות גולמית נמוכה יותר מפעילות המזגנים אשר מפוצה במרווח התפעולי שהוא גבוה יותר.
משה ממרוד, מנכ"ל תדיראן ובעל השליטה בה: "אנו מסכמים רבעון עם תוצאות שיא לרבעון ראשון, הממשיך את המגמה החיובית בפעילות החברה במהלך השנה האחרונה. תוצאות הרבעון מציגות צמיחה דו ספרתית בכל הפרמטרים אשר נובעת מהמשך מגמת העלייה במכירות מוצרי הצריכה כמותית וכספית לצד איחוד לראשונה של פעילותה של תדיראן סולאר.
"הפעילות בתחום מוצרי הצריכה המשיכה את המגמה החיובית של הרבעונים האחרונים ושומרת על קצב צמיחה מרשים, עדות מוחשית נוספת לכוחו של המותג. השלמנו בתחילת הרבעון את העסקה לרכישת 75% מחברת אלירן סולאר. בפרק זמן מהיר לאחר השלמת העסקה עברה החברה למשכנה החדש בקרית גת תחת המותג החדש תדיראן סולאר ואנו ממשיכים לעבוד על הרחבת סל המוצרים שהחברה מציעה ללקוחותיה.
"עסקה זו מהווה צעד חשוב במימוש אסטרטגיית הצמיחה של החברה ותוצאותיה המרשימות של החברה באים לידי ביטוי ברבעון זה לראשונה. בנוסף, נמשיך להתמקד בחדשנות לצורך חיזוק מגוון המוצרים שלנו ויצירת פתרונות איכותיים ומבדלים בתחום הטיפול באוויר, איכות אוויר הפנים ועולמות האנרגיה.
"על רקע ההתקדמות במימוש האסטרטגיה הודענו ברבעון הקודם על הקדמת מועד יעד מימוש התכנית האסטרטגית בשנתיים – לשנת 2023. אנו במיצוב מצוין להמשך מימוש התכניות העסקיות ומאמינים ביכולתנו להמשיך במגמת הצמיחה על בסיס היעדים שהצבנו לעצמנו."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה